روانشناسی رنگهای لباس کودکان

در این مقاله سعی می کنیم شما عزیزان را با روانشناسی رنگ های لباس کودکان آشنا کنیم. اینکه کودک شما چه رنگی را دوست دارد و هر رنگ چه تاثیر مثبت یا منفی بر روحیه او دارد بسیار مهم است. در واقع انتخاب رنگ لباس کودکان نیاز به آگاهی دارد و در حقیقت شما می توانید طیفی از رنگهای زیبا و شاد را برای کودکتان انتخاب کنید که هر کدام از آنها روانشناسی خاص خود را دارد.

رنگ قرمز: رنگ قرمز باعث بالا رفتن انرژی کودکان  می شود اما اگر کودک شما بیش فعالی  دارد  بهتر است رنگهای سفید و سیاه را با لباس کودکتان ترکیب کنید مثلا اگر تی شرت قرمز به تن کودکتان پوشاندین بهتر است از  شلوار سفید یا مشکی استفاده کنید.

 

لباس قرمز کودکرنگ آبی: آبی رنگ آسمان است و آرامش دهنده، رنگ‌ آبی خلاقیت کودکان را نیز برانگیخته می کند، اما مداومت بیش از حد در پوشاندن رنگ آبی باعث می شود که علائم افسردگی در کودک‌ ایجاد شود.

 

لباس آبی دخترانه

رنگ صورتی: رنگ صورتی ضربان قلب را آهسته می کند، و همین امر باعث ایجاد آرامش می شود ، اگر قرار است کودک شما در مسابقه ای شرکت کند بهتر است به او لباس صورتی بپوشانید.

رنگ سبز: رنگ سبز تداعی سرسبزی و سلامتی است، همان طور که در فصل بهار دیدن سرسبزی  و زیبایی طبیعت باعث شادی جسم و روح آدمی می شود پوشیدن لباس به رنگ سبز به روح انسان آرامش ویژه ای می دهد.

رنگ زرد: رنگ زرد از نظر روان شناسی  باعث ایجاد  تقویت ذهن کودک می شود و آنها را به تفکر بیشتر تشویق  می کند وقتی کودک شما مشغول بازی فکری است رنگ زرد گزینه بسیار مناسبی برای او می باشد چون باعث تقویت و‌ انرژی بیشتر ذهن او می شود.

رنگ بنفش: رنگ بنفش قدرت خلاقیت و تصور ذهنی  کودک را تقویت می کند و باعث شکوفایی استعدادهای آنها می شود.

رنگ نارنجی: رنگ نارنجی در کودکان باعث تحریک قدرت حافظه در به یاد آوری آموزش هایی که از قبل دیده اند می شود.

تا اینجا طیفی از رنگهای شاد را باهم بررسی کردیم  و اما رنگها چه تاثیری بر روحیه کودکان دارند.

 

 

رنگها چه تاثیری بر روحیه کودکان دارند:

اصولا رنگها بر اعصاب  و روان کودکان تاثیر زیادی دارند ،هیچ کودکی از دیدن رنگهای تیره نظیر مشکی و قهوه ای و سورمه ایی و خاکستری خوشحال نمی شود  و این گونه رنگ ها باعث می شوند کودک شما از نظر روانی خسته  و عصبانی به نظر بیایند. برای ایجاد روحیه مطلوب در کودکان از رنگ های شاد  استفاده کنید و یا اینکه در کنار پوشاندن لباسهای رنگ تیره حتما از رنگ های شاد که با رنگ تیره تضاد دارند استفاده کنید.

واکنش کودکان نسبت به رنگها بسیار زیاد است کودکانی که در نقاشی های خود از رنگهایی مانند سبز و آبی استفاده می کنند اغلب کودکان متفکر و خلاقی هستند، برعکس کودکانی که از رنگهای تیره نظیر مشکی و قهوه ای و خاکستری استفاده میکنند اغلب از ناراحتی های درونی رنج  می برند. نوزادان نیز نسبت به رنگها واکنش نشان می دهند آنها نسبت به رنگهایی مانند صورتی، قرمز، زرد و نارنجی خیره می شوند، رنگ قرمز برای کودکان بیانگر عشق است.

در پایان این مقاله به یک جمع بندی کلی می رسیم، در واقع میتوان گفت برای استفاده از رنگهای لباس کودکان محدودیتی وجود ندارد بلکه میتوان با یک ترکیب ساده رنگها را طوری کنار هم قرار داد که باعث ایجاد افسردگی در کودکان نشود و تاثیر مثبتی در آنها ایجاد کند. به همه والدین عزیز توصیه می شود از رنگهای شاد و مناسب با سن‌ کودکان استفاده کنند زیرا رنگهای شاد به مقدار زیادی هیجان کودکان را افزایش می دهد و قدرت تصمیم گیری آنها را افزایش می دهد. امیدواریم در این بخش نیز توانسته باشیم نقشی در افزایش آگاهی شما عزیزان داشته باشیم. شما میتوانید انواع رنگ های لباس را در وبسایت دارا سارا مارکت برای کودکتان مشاهده کنید و سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *