دوستان عزیز دارا سارا مارکتی، در بخش دوم از انتخاب یک کمربند به انواع کمربندهای رسمی و غیر رسمی یا اسپرت می پردازیم، در این مقاله نیز با ما همراه باشید.

کمربند ها را بر اساس نوع آن می توان  به دو‌ دسته کمر بندهای رسمی و غیر رسمی ( اسپرت) تقسیم کرد.

 ۱  : کمربندهای رسمی یا مجلسی: این گونه کمربند بیشتر برای شلوارهای پارچه ای قابل استفاده هستند و بیشتر در کت و شلوارهای رسمی پسرانه و یا آقایان قابل استفاده می باشند. معمولا سگک این کمربندها ریلی است و بند کمربند از قسمت زیر حلقه یا قلاب زیر کمر بند عبور می کند. سگک کمر بندهای رسمی بسیار براق هستند و با رنگ های نقره ای یا طلایی موجود می باشند. جنس کمربندهای رسمی معمولا از چرم تهیه می شود که این چرم بیشتر از گاو میش، گاو و یا شتر مرغ تهیه می شود و سبب می شود که کمربند بهتر و با کیفیت تر باشد.

کمربند رسمی کودک پسرانه

 

به طور خلاصه می توان گفت:

  • کمر بندهای رسمی عموما پهنای کمتری دارند.
  • قسمت رویی کمربند معمولا براق است
  • جنس کمر بند رسمی همیشه از چرم است.
  • سگک کمربند سایز خیلی بزرگی ندارد و معمولا به رنگ نقره ای و یا طلایی می باشد .

نوع دیگری از کمر بندهای رسمی با چرم مصنوعی تهیه می شوند ولی این گونه کمر بندها دوام زیادی ندارند و ارزان قیمت تر هستند . بهترین رنگ برای یک کمربند مجلسی رنگ های قهوه ای تیره و یا مشکی می باشد ، اما معمولا رنگ کمر بند بستگی به رنگ لباس نیز دارد. همیشه در هنگام خرید کمربند رسمی برای آقایان به دو‌ مورد دقت داشته باشید ۱ : جنس ۲ : دوخت کمربند

همچنین پهنای مناسب برای کمربند بین ۱ تا ۱٫۵ اینچ بسیار مناسب و استاندارد است  و برای هر شلواری قابل استفاده می باشد.

 

۲: کمربندهای اسپرت: در کمر بندهای اسپرت بر خلاف کمربندهای رسمی تنوع زیادی وجود دارد، و شما می توانید هر یک از کمربندهای اسپرت را با استایل شخصی خود استفاده کنید، کمربندهای اسپرت را معمولا برای شلوارها و لباس های غیر رسمی مانند شلوار جین می توان استفاده کرد .

جنس کمربند های اسپرت: این کمربندها با انواع مواد اولیه تهیه می شوند.

جیر یکی از همین انواع است که با آن بسیاری از کمر بندهای زنانه ، مردانه و پسرانه تهیه می شود ، اما دوام زیادی ندارد ، معمولا در قسمت زیرین کمر بندهای جیر یک لایه چرم طبیعی دوخته می شود تا مقداری مقاومت و دوام این کمر بند را بالا ببرد.

کمربند های اسپرت معمولا دارای سگک های بسیار بزرگی هستند ، عرض کمربند بیشتر از عرض کم بندهای رسمی است و جنس آن  از چرم ، جیر و یا هر ماده دیگری می باشد.

 

کمربند اسپرت

به طور خلاصه می توان گفت:

کمر بند های غیر رسمی یا اسپرت

  • سگک کمر بند سایز خیلی بزرگی دارند .
  • پهنای کمربند زیاد است.
  • رویه کمربند معمولا مات است.
  • جنس کمربند از هر ماده ای مانند جیر ، چرم ، برزنتی و غیره می تواند باشد.

 

تشخیص کمربند چرم از غیر چرم:

برای تشخیص کمربند چرم بهتر است ابتدا با ناخن خیلی آهسته روی کمربند خراش بزنید اگر رد ناخن شما روی کمربند باقی نماند ، جنس کمربند از چرم است ، اما اگر رد ناخن شما روی کمر بند باقی بماند جنس کمربند از فوم تهیه شده است.

 

چگونه یک کمر بند خوب و‌ مناسب انتخاب کنیم:

در انتخاب یک کمربند مناسب دقت داشته باشید ، زیرا همین انتخاب سبب می شود که عیوب اندامی شما پوشیده شود.

خانم ها و یا دختر خانم هایی که قسمت بالاتنه آنها کشیده است می توانند با کمر بندها یی که قطر و پهنای بیشتری دارند ، بالاتنه خود را کوتاهتر و پاها را بلندتر جلوه دهند  و همین امر سبب می شود که اندام شما متعادل تر و زیباتر به نظر برسد. افرادی که بالاتنه کوتاهتری دارند بهتر است از کمربندهایی که عرض کمتر و باریکتری دارند استفاده کنند، تا به این ترتیب کمربند قسمت کمتری از بالاتنه را پوشش دهد و اندام آنها زیباتر به نظر برسد.

 

چگونه با استفاده از کمربند مناسب جذاب تر شویم:

استفاده از کمربند می تواند تاثیر بسیار زیادی در تیپ و استایل افراد داشته باشد ، به طوری که می تواند ظاهر یک لباس بسیار ساده و معمولی را کلی تغییر دهد ، کافی است با خرید یک یا چند کمر بند در رنگ های مختلف و استفاده از آن بر روی لباس های ساده تیپ های متفاوت و‌ منحصر به فردی برای خود ایجاد کنید. ترکیب کمربند بر روی یک کت زنانه یا دخترانه از جنس چرم و یا جین بسیار زیباست.

 

دوستان عزیز دارا سارا مارکتی ، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار متشکریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *