نحوه شستشوی لباس کودکان

وقتی کودکی به دنیا می آید مسئولیت های زیادی را با خود به همراه می آورد و پدر و مادر شدن با عوامل استرس زای بیشتری همراه است. در این مطلب آموزشی قصد داریم چند نکته درباره نحوه شستشوی لباس کودکان را با هم بررسی کنیم.

 

  • در کنار تمام مسئولیت ها ی کودکان نحوه شستن لباس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • لباس کودکان نسبت به بزرگترها بیشتر لکه و کثیف می شود به همین دلیل نیاز است از روش های موثرتری برای لکه زدایی لباس های کودکان استفاده کنید.
  • همه لباس های کودکان و نوزادان بعد از خرید و پیش از استفاده باید شسته شوند زیرا کودکان و بخصوص نوزادان و متولد شده پوست بسیار حساسی دارند و ممکن است نسبت به مواد شوینده واکنش نشان دهند و این امر باعث خارش و تحریکات پوستی آنها شود.
  • متخصصان بهداشت عقیده دارند تا زمانی که پوست کودک شما هیچگونه حساسیتی از خود بروز نداده نیاز به تهیه شوینده مخصوص نیست و در چنین شرایطی می توانید با همان ماده شوینده لباس های سایر افراد خانواده شستشوی لباس کودکان را انجام دهید.
  • اگر نگران هستید که مواد شوینده معمولی پوست نوزاد شما را اذیت میکند ، بهتر است در ابتدا چند تکه از لباس  کودکتان را با این مواد بشویید و خوب آبکشی کنید اگر علائمی از حساسیت یا خارش احساس کردید به دنبال شوینده دیگر باشید.
  • بهترین مواد شوینده لباس برای کودکان موادی هستند که فاقد رایحه و رنگ باشند اگر بعد از استفاده از چنین موادی باز هم پوست کودک شما تحریک شد بهتر است از پودر صابون مخصوص لباس شویی استفاده کنید و همچنین استفاده از نرم کننده لباس کودک نیز توصیه می شود.

 

شستن لباس کودک

 

  • بسیاری از خانواده ها عادت دارند کلیه لباس افراد خانواده را به صورت یک جا داخل ماشین لباس شویی قرار دهند تا شسته شوند بهتر است پوشاک بچگانه به صورت جدا شسته شوند زیرا لباس های بزرگسالان و تکه های بزرگ لباس مانند حوله ها می توانند به لباس کودک شما آسیب بزنند و همچنین میکروب ها و آلودگی های لباس بزرگسالان در محیط داخل لباس شویی با لباس کودکان  آمیخته شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *