انواع کراوات کودک پسرانه

کراوات یکی از اکسسوری های مهم است که می تواند استایل و زیبایی افراد را چندین برابر کند، همانگونه که می دانیم کراوات با وجود اینکه بخش زیادی را در کمد لباس اشغال نمی کند اما می تواند ظاهر افراد را بسیار تغییر دهد. برای خرید یک کراوات خوب و‌ مناسب بهتر است به چندین نکته مهم دقت داشته باشید که ما در این مقاله از دارا سارا مارکت به بررسی این نکات می پردازیم.

۱: سایز کراوات: کراواتی که خرید می کنید باید در درجه اول با لباسی که می پوشید هماهنگی داشته باشد، در حین خرید کراوات به عرض آن دقت داشته باشید، عرض کراوات باید به صورتی باشد که با یقه کت یا پیراهن شما تناسب داشته باشد.

عرض کراوات معمولا از ۵ سانت شروع می شود و تا ۱۰ سانت ادامه دارد، و این عرض بهتر است با یقه پیراهن و کت شما هماهنگی لازم را داشته باشد. علاوه بر عرض کراوات به طول آن نیز دقت داشته باشید ، کراوات هایی که بسیار بلند هستند برای افراد قد بلند مناسبتر هستند، در نظر داشته باشید که طول کراوات از سگک کمربند پایین تر نباشد، بهتر است  افرادی که هیکل درشت تری دارند از کراوات های پهن و افراد لاغر اندام از کراوات های باریک تر استفاده کنند، زیرا استفاده از کراوات پهن در افراد لاغر ظاهر جالبی ندارد.

 

مدل کراوات بچگانه

 

۲: جنس پارچه کراوات: در هنگام خرید کراوات به نوع جنس پارچه به کار رفته آن دقت نمایید ، زیرا جنس مرغوب در نشان دادن ظاهر شما بسیار اهمیت دارد. پارچه کراوات معمولا با جنس هایی نظیر ابریشم ، پلی استر ، میکرو فایبر، پشمی ، نخی ، کشمیری و … می باشد، که در اینجا به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

کراوات ابریشمی: کراوات های تهیه شده از پارچه های ابریشمی یکی از بهترین و زیباترین پارچه ها ست ، زیرا چنین پارچه ای با وجود نرم بودن ، استحکام بسیار بالایی دارند و در برابر چروک شدن نیز  بسیار مقاومند، چنین کراوات هایی به شما این امکان را می دهند که به راحتی آنها را گره بزنید و نگران چروک شدن نیز نباشید، کراوات های ابریشمی به دلیل نرم و براق بودن بسیار مناسب برای موقعیت های رسمی می باشند.

کراوات رنگارنگ کودک

نوع دیگر از کراوات های ابریشم ، که با نام ساتن ابریشم موجود هستند به دلیل اینکه درصدی از ساتن در آنها بکار رفته بسیار نرم و لطیف و براق هستند و به راحتی گره می خورند.

کراوات با جنس میکرو فایبر و پلی استر:

یکی دیگر از جنس پارچه هایی که برای تهیه کراوات از آن استفاده می شود پلی استر است، پارچه چنین کراواتی در برابر لکه و چروک شدن مقاومت نسبتا خوبی دارند  ولی به دلیل خشک بودن نسبت به پارچه های ابریشم، سبب می شود که گره زدن کراوات مقداری مشکل شود ، ولی کراوات با  پارچه های میکرو فایبر   ، چون از ترکیب پلی استر و نایلون است ، در برابر پارچه های پلی استر خالص ، سبب شده که کیفیت بهتری داشته باشد و از نظر قیمت نیز مناسب باشد.

پس اگر به دنبال تهیه کراواتی با قیمت مناسب هستید به دنبال پارچه میکرو فایبر بروید ، چون علاوه بر داشتن قیمت مناسب ، گره زدن راحت تری هم دارد.

کراوات با جنس پشمی: کراوات های پشمی بهترین نوع برای فصل سرما هستند و می توانند تا حدودی گردن را نیز گرم نگه دارند ، ولی یکی از معایب کراوات های پشمی ، شست و شوی سخت آنهاست.

کراوات های کشمیری: این گونه کراوات ها برخلاف کراوات های ابریشمی ، براق و درخشان نیستند و بیشتر برای محیط های غیر رسمی مناسب هستند، اما به اندازه کراوات های  ابریشمی از نرمی و استحکام خوبی برخوردارند.

کراوات های نخی: کراوات های نخی از پارچه های بسیار نازک نخی تهیه می شوند و در طرح ها و رنگ های شاد و متنوع تولید می شوند ولی اصلا براق نیستند و برای محیط های رسمی مناسب نمی باشند.

۳: دوخت کراوات: در هنگام خرید کراوات به دوخت های پشت آن دقت داشته باشید ، چون اگر بخیه هایی که در دو طرف بالا و پایین کراوات هستند به خوبی دوخته نشده باشند باعث می شود که کراوات شما بد فرم بایستد.

۴: طرح کراوات : کراوات ها معمولا در طرح ها و مدل های مختلفی تهیه و تولید می شوند که شامل طرح های: راه راه ، چهار خانه یا شطرنجی، ساده و یا خال دار با خال های ریز یا درشت می باشند .

معمولا کراوات های راه راه و چهار خانه برای پیراهن های ساده مناسب تر هستند  و می توان در موقعیت های غیر رسمی از آن استفاده کرد.

کراوات هایی که خال هایی ریز دارند برای استفاده در مراسم رسمی بسیار مناسب هستند.

۵: رنگ کراوات: کراوات معمولا در رنگ های زیاد و متنوعی تولید می شود مانند : قهوه ای ، مشکی ، سفید ، قرمز ، جگری، آبی، طوسی و خاکستری و…که شما می توانید با توجه به رنگ لباس خود انتخابی مناسب کنید.

  • کراوات با رنگ جگری: این رنگ از کراوات برای مهمانی های رسمی بسیار مناسب است و ظاهر شخص را جدی نشان می دهد.
  • کراوات قرمز: این رنگ از کراوات با هر گونه کت و پیراهنی هماهنگی دارد و بسیار مناسب برای پیراهن های سفید ، آبی و طوسی می باشد.
  • کراوات قهوه ای: این رنگ از کراوات را با هر لباسی به راحتی نمی توان هماهنگ کرد و بیشتر مناسب برای پیراهن با رنگ کرم و کت و شلوار قهوه ای می باشد.
  • کراوات طوسی و نقره ای: این رنگ از کراوات معمولا با پیراهن سفید و کت مشکی هماهنگی خوبی دارد.

 

خرید کراوات بچگانه 

 

۶: گیره کراوات: در هنگام خرید کراوات داشتن گیره خیلی ضروری و مهم نیست، اما عموما بعضی از کراوات هایی که دارای گیره هستند ، سبب نگه داشتن کراوات در جا و مکان مناسب خود بر روی لباس می شود و بیشتر داشتن گیره بر روی کراوات حالت تزئینی دارد.

 

در پایان امیدواریم این مطلب از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت برای شما عزیزان مفید بوده باشد، لطفا با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را همراهی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *