نگهداری لباس کودک

تمیز کردن و مرتب کردن کمد کودکان کار بسیار دشواری است، زیرا نیازهای کودکان عمدتا با بزرگسالان خیلی متفاوت است، کودکان علاوه بر لباس دارای اسباب بازی های مختلف و انواع وسایل مدرسه نیز هستند و همین امر سبب آشفتگی زیادی می شود، که نیاز به مرتب کردن دارد. در واقع اضافه شدن هر روزه کلی وسایل به کمد کودکان است که این بی نظمی را ایجاد می کند، پس بهتر است در این مسیر به کودکان کمک کنیم تا از همان ابتدا نظم را یاد بگیرند. ما در این مقاله از دارا سارا مارکت به شما عزیزان چندین راهکار را برای مرتب کردن کمد لباس کودکان معرفی میکنیم، در دارا سارا مارکت با ما همراه باشید.

 

نگهداری لباس در کمد کودک

 

  • اولین راهکار این است که تختخواب کودک را با فاصله مناسبی از کمد قرار دهید.
  • وقتی فضای اطراف تخت خواب کودک مرتب باشد، سبب می شود کودک شما در حین استراحت آرامش و امنیت زیادی را حس کند، و خواب راحتی داشته باشد.
  • کمد کودک بهتر است به صورتی باشد که تمام وسایل کودک اعم از سبدهای لباس و قفسه ها و چوب لباسی ها به راحتی در آن جا شود.
  • همیشه سعی داشته باشید وسایلی که کودک بیشتر نیاز دارد را در فاصله ای قرار دهید که کودکتان بتواند بدون به هم ریختن کمد به آنها دسترسی داشته باشد، مهمترین مزیت این کار در این است که فرزند شما با این روش رشد می کند و بعدها که بزرگتر شد از این الگو نظم و ترتیب را می آموزد.
  • سعی کنید آن دسته از لباس هایی که مناسب آن فصل نیستند را در طبقات بالایی کمد قرار دهید و فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید.
  • نکته دیگر اینکه در هریک از طبقات کمد کودک سبدها و سطل های مخصوصی قرار دهید و در هر کدام از آنها وسایل خاصی را قرار دهید ، مثلا عروسک های کوچک را در یک سبد، ماشین ها و اسباب بازی های را در سبد دیگر قرار دهید، به این ترتیب کودک شما برای هر بار استفاده وسایل مورد نیاز خود را پیدا می کند و همین نظم باعث میشود که کمد و اتاقش بهم ریخته و نامرتب نشود.
  • اگر کودک شما در سنین مدرسه و تحصیل است سعی کنید قفسه هایی برای کتابهای او نصب کنید، به این ترتیب شما می توانید تعدادی از طبقات را برای کتابهای درسی و تعداد دیگری را برای کتابهای غیر درسی و داستان قرار دهید، در مواردی هم که مجبور بودید از این طبقات برای نگهداری اسباب بازی ها استفاده کنید ،می توانید از قفسه های ظریفی که به درب کمد نصب میشود استفاده کنید، و این امر سبب میشود فضای اتاق کودک شما شلوغ به نظر نرسد.

 

چینش لباس در کمد کودک

 

کمد لباس کودک را بر اساس نوع آن تفکیک کنید

  • هر قدر که کودکان بزرگتر می شوند نسبت به نوع و انتخاب لباس خود حساسیت بیشتری دارند ، در این زمان شما با انواع لباس های کودکان اعم از لباس خانه، لباس ورزشی ، لباس مجلسی و مهمانی ، لباس مدرسه و …روبرو می شوید و مرتب کردن هر کدام از آنها اهمیت خاصی دارد.
  • بهتر است در ابتدا چندین قفسه یا چوب لباسی تهیه کنید ، تا کودک شما بتواند به راحتی به لباس های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.
  • کشوها بسیار مناسب برای لباس هایی هستند که نیاز به آویزان کردن ندارند، مانند تی شرت ها و لباس های زیر و جوراب ها، همچنین شما برای مرتب کردن لباس در داخل کشو نیاز به قطعات جدا کننده دارید، شما می توانید این فضا را خودتان به راحتی با جعبه های کفش درست کنید و آن را تزیین کنید و باکس های مناسبی بسازید و یا اینکه به صورت آماده و از بیرون تهیه کنید.
  • لباس ها را بر اساس فصل تابستانی و زمستانی آنها مرتب کنید، لباس هایی که به فصل های بعدی مربوط می شوند را در داخل یک جعبه قرار دهید و در جایی دیگر بگذارید و لباس هایی که بیشتر استفاده می شوند و پر مصرف هستند را جلو دست قرار دهید.
  • لباس هایی که خیلی زود چروک میشوند و نیاز به اتو کشی مداوم دارند را  روی چوب لباسی آویزان کنید.
  • اگر کمد کودک شما چندین کشو دارد می توانید از این کشو ها برای چیدمان تاپ و تی شرت ها و شلوارک کودک استفاده کنید، و لباس هایی که مدام در حال استفاده شدن است را در آن قرار دهید.
  • اگر اتاق کودک شما کمد دیواری دارد ، با توجه به اینکه فضای داخل کمد دیواری بسیار بزرگتر از کمد کودک است ، می توانید از سبد های مخصوص لباس استفاده کنید و با دسته بندی کردن هر نوع لباس آنها را در سبد های مخصوص خود قرار دهید.
  • روش دیگر برای نظم دادن به کمد لباس ، رول کردن لباس ها است ، به این طریق شما می توانید فضای کمتری را در سبد یا قفسه لباس ها اشغال کنید، رول کردن لباس اگر به درستی انجام شود مانع از چروک شدن لباس ها می شود.
  • از ارتفاع کمد حد اکثر استفاده را داشته باشید ، معمولا از فضای بالای کمد که دسترسی افراد به آنها کمتر است خیلی کم استفاده میشود ، شما میتوانید با خریدن باکس ها و سبدها ی  لباس در سایز های مختلف از این فضا بهترین استفاده را داشته باشید.
  • در پایان این مطلب اگر کمد لباس کودک دیگر فضای مناسبی برای نگهداری بعضی از البسه های کودک که مربوط به فصل دیگر میشوند را ندارد می توانید از زیر تخت کودک کمک بگیرید و با کس های لباس را زیر تخت قرار دهید.

مرتب کردن لباس کودک در کمد

 

دوستان عزیز دارا سارا مارکتی از این که تا پایان این مقاله با ما همرا بودید سپاسگزاریم، در پست های بعدی نیز با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *