شستشوی لباس جین و کتان

در این مقاله‌ قصد داریم شما عزیزان و همراهان گرامی را با نحوه شست و شوی صحیح لباس های جین بیشتر آشنا کنیم. جین در واقع نوعی پارچه از جنس کتان است که بافت نسبتا ضخیمی دارد که در اصطلاح عامیانه به آن لی هم گفته می شود. اما نحوه شستشوی صحیح لباس های جین که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

نحوه شست و شوی لباس های جین

اگر تصمیم دارید شست و شو را با دست انجام دهید بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید:

۱. برای حفظ رنگ لباس در هنگام شست و شو لباس را کاملا پشت و رو کنید.

۲. لباس مورد نظر را در یک  تشت پر از آب قرار دهید و دمای آب ولرم باشد همچنین برای تنظیم رنگ شلوار جین بهتر است یک قاشق چایخوری نمک و مقداری سرکه سفید در تشت آب بریزید ،نمک باعث می شود لکه های غذا از روی لباس پاک شود و سرکه نیز باعث می شود رنگ لباس تغییر نکند و ثابت بماند.

۳. دکمه های لباس را باز کنید و زیپ های لباس را ببندید زیرا دکمه های لباس اگر بسته باشند در حین شست و شو شل خواهند شد و زیپ لباس اگر باز باشد ممکن است باعث نخ کش شدن لباس شود.

 

 

۴. جیب های لباس را حتما خالی کنید زیرا وجود خودکار می تواند باعث پس دادن رنگ جوهر آن شود و لباس شما را خراب کند.

۵. بهترین شوینده برای شستن لباس های جین مایع لباس شویی و یا صابون می باشد ، پودر لباسشویی اصلا گزینه مناسبی نمی باشد.

۶. بهتر است از یک برس یا فرچه استفاده کنید و برس را صابون بکشید و سپس آهسته لباس را با آن بشویید و سپس آبکشی نمایید .

۷. برای جلو‌گیری از رنگ پریدگی لباس جین بهتر است از شست و شوی بی رویه آن خودداری کنید .

۸. برای شستن لباس های جین هرگز از نرم کننده استفاده نکنید زیرا باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می شود.

۹. هرگز از مواد سفید کننده مانند وایتکس برای شستن اینگونه لباس ها استفاده نکنید.

 

شستشوی لباس جین

 

 

شست و شوی لباس جین با ماشین لباسشویی

۱ شست و شوی لباس جین با دست خیلی مناسبتر است و کمتر به بافت لباس آسیب می زند اما در صورتی که فرصت شست و شو با دست را ندارید و ناچار به شستن با ماشین لباس شویی هستید بهتر است دمای آب ماشین شما خیلی بالا نباشد و حدود ۴۰ درجه سانتی گراد یا کمتر باشد.

۲ بهتر است از مایع لباسشویی استفاده کنید و مقدار کمی سرکه برای جلو‌گیری از رنگ‌ پریدگی لباس استفاده کنید.

۳ مقدار لباس کمتری داخل لباسشویی قرار دهید تا از ساییدگی لباس ها و رنگ پریدگی البسه جلوگیری شود.

۴ برای خشک کردن لباس های جین از قرار دادن لباس در معرض نور شدید خورشید جلوگیری کنید ،بهتر است لباس ها را پشت و رو کنید و در سایه خشک کنید.

۵ برای جلوگیری از آب رفتن شلوار جین از خشک کردن آن در لباس شویی خودداری کنید ، نهایتا اگر عجله دارید بهتر است یک دور با حساسیت کم در ماشین لباس شویی مقداری از آب ان را گرفته و مرطوب بیرون بیاورید و اجازه دهید روی بند خشک شود.

۶ در هنگام اتو کشی لباس های جین حتما از اتوی بخار استفاده کنید ، بهتر است برای اتو کشی از یک پارچه استفاده شود.

 

شستشوی لباس جین با لباسشویی

 

 

شست و شوی لباس های کتان

لباس های کتان انواع مختلفی دارند و شامل تی شرت، شلوار کتان، جوراب ورزشی کتان، دامن کتان و…می باشد برای شست و شوی لباس های کتان بهتر است ابتدا قسمت هایی از لباس را که لک شده اند پیدا کنید، سپس مقداری محلول لکه بر را بر روی قسمت لکه شده اسپری کنید زیرا لکه های لباس کتان با شست و شوی معمولی تمیز نمی شوند سپس با پودر های شوینده لباس را شست وشو دهید، زیرا پودر های شوینده برای شست و شوی لباس های کتان بسیار مناسبند. اگر لباس کتان شما سفید است می توانید از سفید کننده نیز در شست و شو استفاده کنید. همچنین برای نرم باقی ماندن لباس کتان از نرم کننده هم می توان استفاده نمود.

شستشوی لباس کتان

برای شستن لباس های کتان برخلاف لباس جین می توان به راحتی از ماشین لباس شویی استفاده کرد ، اگر لباس شما سفید است از درجه آب گرم و چنانچه لباس تیره است از درجه آب سرد استفاده کنید، زیرا آب داغ باعث باعث پخش شدن رنگ لباس می شود.

امیدواریم مطالب این پست برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شما همراهان عزیز می توانید بهترین البسه جین و کتان کودکان خود را با جنسی تضمینی و عالی با قیمتی مناسب در فرو شگاه اینترنتی دارا سارا مارکت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *