انتخاب پتوی مناسب نوزاد و کودک

اگر به تازگی صاحب فرزند شده اید و نمیدانید چه پتویی مناسب با فرزند دلبندتان است بهتر است در این مقاله از دارا سارا مارکت با ما همراه باشید. با توجه به اینکه نوزادان در ماه های اولیه تولدشان بیشتر ساعات شبانه روز را در خواب هستند یکی از ضروری ترین و مهمترین لوازمی که باید برایشان انتخاب کنید پتوی مناسب است تا فرزند دلبندتان خواب راحت و امنی داشته باشد. واقعیت این است که هیچ چیز برای والدین درد ناک تر از مرگ نوزادان در اثر خفگی در خواب نیست، بنابراین انتخاب نوع و جنس پتو که قابلیت تنفس راحت کودکان را فراهم کند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پتوی نوزادان بهتر است از جنسی تولید شده باشد که پوست نوزادان را اذیت نکند و قابلیت تنفس داشته باشد، برای اینکه متوجه شوید پتوی خریداری شده شما قابلیت تنفس دارد یا نه ، می توانید پتو را چند لحظه در برابر باد پنکه قرار دهید ، اگر از سمت دیگر پتو نسیم باد پنکه را احساس کردید این پتو برای نوزاد شما مناسب است و قابلیت تنفس دارد. پتوهایی که از جنس پنبه هستند بهترین پتوهای تنفسی برای کودکان به شمار می روند، اما در هنگام خریدن همین پتوها نیز بهتر است به دنبال پتوهای ارگانیک باشید و از خریدن پتوهایی که حساسیت زا هستند دوری کنید ، البته برای کودکان زیر ۱ سال بهترین و مناسبترین گزینه کیسه خواب می باشد. در خرید پتوی نوزادان به اندازه و سایز آن نیز توجه داشته باشید ، بهتر است پتوی نوزادان به اندازه ای باشد که کل بدن نوزاد را به خوبی بپوشاند و زیاد بزرگ هم نباشد تا نوزاد در آن گم‌ نشود.

 

جنس پتوی کودک

 

در ادامه این مقاله به انتخاب سرویس خواب مناسب برای کودکان می پردازیم

تقریبا می توان گفت همه پدر و مادرها در هنگام خرید و تهیه لباس و وسایل کودکان خود با وسواس بالایی روبرو هستند و به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین ها برای کودکان خود می باشند، زیرا سلامت کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سرویس خواب کودکان که  شامل تشک و لحاف و بالش می باشد نیازمند دقت بسیار زیادی است زیرا اگر انتخاب صحیحی در خرید این گونه وسایل نداشته باشیم ممکن است آسیب های بسیاری برای ستون فقرات و مهره های کمر و گردن کودکان که بسیار ظریف و حساس هستنند به وجود آورد، پس باید در هنگام خرید به نوع الیاف به کار رفته در این کالا ها دقت کرد تا بتوان انتخاب صحیحی داشته باشیم.

 

به طور کلی الیاف تشکیل دهنده سرویس خواب چند دسته اند:

۱. الیاف طبیعی

۲. الیاف پشم شیشه

۳. الیاف میکرو فایبر 

۴. الیاف لایکو

 

الیاف طبیعی: تشک هایی که با الیاف طبیعی تهیه می شوند از پنبه خالص هستند و هیچگونه مشکلی ایجاد نمی کنند ، کاملا ضد تعریق و ضد حساسیت هستند ، بسیار نرم و راحتند و کودکان می توانند خواب راحت و عمیقی داشته باشند ، الیاف پنبه ای از بهترین نوع الیافی هستند که در سرویس خواب به کار رفته اند و به همین دلیل در تولید و تهیه تشک کودکان ، بالش ، لحاف ، رو تختی و همچنین تشک های بزرگسالان نیز استفاده می شود ، مهمترین ویژگی الیاف پنبه ای خاصیت قابل شست و شو بودن و ماندگاری و دوام این الیاف است.

پتوی گرم نوزاد

الیاف پشم شیشه: الیاف پشم شیشه مصنوعی است و اصلا برای تهیه سرویس خواب کودکان مناسب نیست، عده زیادی از مردم با استفاده از الیاف پشم شیشه و یا ترکیبی از پنبه و پشم شیشه اقدام به تهیه سرویس خواب می کنند و همین امر باعث ایجاد مشکلات بهداشتی برای آنها می شود.

الیافی که از پشم شیشه تهیه می شود به دلیل قابلیت جذب و دمای بسیار بالایی که دارد و همچنین در روزهای گرم باعث افزایش تعریق و دمای بدن کودکان میشود ، در الیاف پشم شیشه پودرهای بسیار ریزی موجود است که با گذشت زمان و تنفس کودکان در هنگام خواب باعث ایجاد آلرژی در دستگاه تنفس می شود ، پس این گونه الیاف برای تهیه سرویس خواب کودکان اصلا مناسب نمی باشد.

پتوی سرویس خواب کودک

الیاف میکرو فایبر: الیاف میکرو فایبر یکی از بهترین نوع الیاف برای سرویس خواب کودکان است. میکرو فایبر الیافی نرم و لطیف به رنگ سفید است، از مهمترین خاصیت این الیاف می توان به خاصیت ضد قارچ و ضد حساسیت آنها اشاره کرد.

الیاف میکرو فایبر قابلیت جذب آلودگی هوا را ندارد و به همین دلیل از این الیاف در تشک نوزادان و کودکان استفاده می شود، همچنین این الیاف در تولید حوله دست و صورت و حوله حمام نیز به کار برده میشود، میکرو فایبرها جزو الیاف مصنوعی هستند ولی با این وجود کیفیت بسیار بالایی دارند، لطافت و نرمی الیاف میکرو فایبر سبب شده از این الیاف استفاده زیادی در تهیه سرویس خواب  نوزادان و کودکان و بزرگسالان داشته باشد.

الیاف لایکو : الیاف لایکو نیز یکی از بهترین نوع الیاف در تهیه تشک و سرویس خواب برای همه است، این الیاف به دلیل خصوصیاتی مانند نرمی و لطافت، بهترین گزینه برای تهیه انواع حوله نیز به شمار می رود. لایکو از الیاف کاملا طبیعی به صورت رشته های بلند و باریک و با رنگ سفید یافت می شود ، لایکو به دلیل نرمی و لطافت فوق العاده ای که دارد سبب شده یکی از بهترین الیاف در تهیه سرویس های خواب شناخته شود.

همچنین این الیاف دارای ماندگاری و دوام بسیار بالا و خاصیت ضد باکتری ، ضد رطوبت و ضد تعریق نیز هستند و وزن بسیار کم و سبکی دارند، این الیاف بعد از سالها استفاده هیچ بویی را جذب یا پخش نمی کنند. امیدواریم این مطالب در انتخاب سرویس خواب مناسب کودکان برای شما همراهان دارا سارا مارکت مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *