انواع جوراب نوزاد و کودک

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا باید نوزادان جوراب به پا کنند؟ و یا به این فکر کرده اید که چرا جوراب و لباس نوزادان قیمت بالاتری نسبت به بزرگسالان دارند؟ شاید در نظر اول خرید جوراب برای نوزادان خیلی مهم نباشد و تنها فایده آن گرم کردن پای نوزاد در فصل سرد باشد اما پوشیدن  جوراب اهمیت بسیار زیادی دارد که در این مقاله از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت به آن می پردازیم.

در ابتدا باید بدانیم چرا جوراب برای نوزادان و کودکان اهمیت دارد؟

کاهش دمای بدن انسان آسیب های زیادی دارد و چون کودکی که تازه به دنیا آمده توانایی تنظیم دمای بدن خود را ندارد، پوشیدن جوراب بسیار مهم است، به خوبی می دانیم یکی از قسمت های بدن که تمام رگ های بدن از آن عبور میکند پاها هستند ، پس گرم نگه داشتن این عضو بسیار مهم است، پا یک عضو بسیار ارزشمند است که قلب دوم انسان نامیده شده است، پس باید دقت کنیم که در هر فصل جوراب مناسب آن را بپوشیم ، در فصل زمستان و سرد جوراب های زمستانه و گرم، در فصل تابستان از جوراب خنک و نخی استفاده شود. پوشیدن جوراب علاوه بر حفظ دمای بدن از  پوست پا نیز در برابر آلودگی ها و عواملی که باعث ایجاد زخم و مشکلات پوستی می شوند نیز محافظت می کند.

 

جوراب نوزاد

ویژگی های مهم جوراب  نوزادان و کودکان:

۱: جنس جوراب: هنگام خرید جوراب برای نوزادان و کودکان به جنس آن توجه داشته باشید، بهترین گزینه جورابی است که از الیاف نخی و ضد حساسیت و  درجه یک تهیه شده باشد، زیرا چنین جوراب هایی در مرحله تولید با مواد خاصی شست و شو داده می شوند ، جوراب کودکان نباید از جنس  الیاف مصنوعی باشند چون این الیاف باعث تعریق زیاد پای کودک و ایجاد بیماری های قارچی میشوند.

۲ : سایز جوراب: سایز جورابی که انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارد ، باید در نظر داشته باشید که اندازه جوراب مناسب باشد ، نه خیلی تنگ و چسبان باشد که باعث بیقراری نوزادان و کودکان شود و نه خیلی گشاد که مرتب از پای کودک بیرون بیاید ، اصولا جوراب های بچگانه با توجه به رده سنی آنها دسته بندی می شوند و باید هنگام خرید سن و اندازه کف پای کودک از انگشت پا تا پاشنه را در نظر داشته باشید.

۳: بافت جوراب: در هنگام خرید جوراب نوزادان و کودکان به بافت جوراب و دوخت های برجسته بر روی پنجه دقت داشته باشید زیرا ممکن است باعث اذیت و ایجاد زخم بر روی انگشتان آنها شود.

جوراب کودک

 

جوراب ها انواع مختلفی دارند

۱: جوراب مچی نوزادان: این گونه جوراب ها بدون ساق هستند و به راحتی می توان آنها را پای نوزادان کرد و در آورد ، اما به دلیل اینکه ساق ندارند پای نوزاد را گرم نگه  نمی دارند، این جوراب ها تا زیر قوزک پا را می پوشانند و برای روزهای گرم سال بسیار مناسب هستند ، جوراب های مچی به عنوان پاپوش و رو فرشی نیز استفاده میشوند، این گونه جوراب ها را با کفش های عروسکی می توان ست کرد.

۲: جوراب های ترمز دار: این جوراب ها برای کودکان نو‌ پا که به تازگی راه  افتاده اند  بسیار مناسب است، اغلب این کودکان دوست دارند خود را بر روی سرامیک بکشند و یا راه بروند و احتمال لیز خوردن آنها و افتادن برایشان زیاد است و‌ ممکن است آسیب ببینند بنابراین برای جلو‌گیری از آسیب دیدن کودکان نوپا جوراب هایی که کف آنها ترمز دارد مناسب است.

۳: جوراب های ساق کوتاه: این دسته از جوراب ها همانطور که از نامشان پیداست تا کمی بالاتر از قوزک پا را می پوشانند ، این جوراب ها با کفش های کتانی و اسپرت بسیار مناسب هستند، همچنین برای استفاده در خانه نیز گزینه خوبی می باشند.

۴: جوراب ساق بلند: جوراب های ساق دار نیمی از ساق پا را می پوشانند، و سایز های مختلفی دارند بلندی این جوراب ها تا زیر زانو و یا حتی بالای زانو موجود می باشد ، استفاده از چنین جوراب هایی در فصل سرما علاوه بر گرم نگه داشتن پای کودک از زانوی آنها نیز محافظت میکند ، این جورابها طرح های متفاوتی دارند و با توجه به فصل سال هم در خانه و هم بیرون کاملا قابل استفاده هستند، این جورابها معمولا با انواع بوت ها و نیم بوت های بچگانه ست می شوند.

۵ : جوراب شلواری دخترانه: این جورابها سالیان سال است که رایج بوده و یکی از بهترین و راحت ترین و شیک ترین جوراب های کودکان است و در هر فصلی با توجه به ضخامت جوراب قابل استفاده است ، در فصول سرد می توان نو‌ع ضخیم و گرم آن را با هر لباس و کفشی ست و استفاده کرد، جوراب شلواری به دلیل داشتن فاق بلند مانع از سرما زدگی شکم و پهلوی کودکان میشود.      در فصل گرم نیز نوع نخی و تابستانه آن قابل استفاده است.

رنگ جوراب: جوراب کودکان معمولا از رنگهای زیبایی تهیه میشود ، بعضی از والدین اعتقاد دارند که خریدن رنگ روشن خیلی مناسب نیست و به دنبال جوراب های رنگ تیره هستند چون معتقدند که جوراب های رنگ روشن خیلی زود کثیف و لکه دار میشود ، اما کودکان به دلیل تحرک زیادشان اگر جوراب رنگ تیره بپوشند باعث میشود متوجه کثیفی جوراب نشوند و برای مدت طولانی جوراب کثیف را بپوشند که این کار منجر به بیماری های قارچی و پوستی در پایشان می شود.

جوراب پسرانه کودک

 

جوراب های پسرانه نیز انواع مختلفی دارند

بعضی از جوراب های پسرانه که باز هم در دسته بندی پوشاک پسرانه قرار میگیرند، با نقشهایی از کارتون و یا ماشین و راه راه در بین پسر بچه ها بسیار محبوب هستند. جوراب های دخترانه نیز با رنگ های شاد و تور های بسیار زیبا موجود هستند. در بین جوراب های کودکان نوع دیگری نیز به شکل فانتزی تولید می شوند که جوراب های عروسکی و نگین دار از این دسته اند و بین کودکان محبوبیت بسیار زیادی دارند ، اما با توجه به اینکه جوراب های فانتزی در قسمت پشت پا عروسک های پنبه ای و یا اینکه مروارید دوزی دارند بر خلاف ظاهر بسیار زیبا و جذاب مانع از راحتی و بازی کودکان میشود، پس بهتر است به جای خرید اینگونه جوراب ها بیشتر به فکر جنس و کیفیت و راحتی پای کودکمان باشیم.

در پایان این پست امیدواریم مطالب ارائه داده شده به شما عزیزان دارا سارا مارکت در انتخاب صحیح جوراب برای نوزادان و کودکان مفید بود باشد، از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *