انتخاب عینک کودک

اگر به سلامت چشمان کودک‌ خود اهمیت می دهید بهتر است این مطالب را با دقت مطالعه کنید. متخصصان و چشم پزشکان همواره بر خطر تاثیر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش بر چشم همه افراد و بخصوص کودکان هشدار می دهند و توصیه آنها این است که کودکان بدون عینک آفتابی در مقابل اشعه خورشید قرار نگیرند. از آنجایی که تابش نور خورشید و اشعه های مضر آن به چشم باعث ایجاد مشکلاتی مانند آب مروارید می شود و با توجه به اینکه اشعه ماورای بنفش خورشید تاثیر بیشتری بر روی چشم کودکان دارد به همین دلیل استفاده از عینک آفتابی برای تمامی سنین و حتی کودکان بسیار ضروری می باشد.

امروزه بیشتر افراد در روزهای آفتابی عینک استفاده می کنند اما با این وجود کودکانی هم هستند که خیلی کم از عینک استفاده می کنند ، چشم کودکان نیز مانند بزرگسالان نیازمند مراقبت و محافظت است، زیرا اشعه فرا بنفش خورشید علاوه بر پوست به چشم نیز آسیب می رساند.

کودکان چشم آبی نسبت به کودکان چشم قهوه ای بیشتر در معرض آسیب اشعه فرا بنفش خورشید می باشند، به همین دلیل بهتر است والدین بخصوص آنها که کودکانشان چشم روشنی دارند بیشتر مراقب چشم کودکان خود باشند. اشعه فرا بنفش می تواند به صورت عمیقی در چشم نفوذ کرده و مشکلاتی نظیر آب مروارید و بیماری های چشمی را افزایش دهد. استفاده از عینک های آفتابی حتی در روزهای ابری هم که اشعه uv  یا همان فرا بنفش  وجود دارد می تواند به چشم کودکان آسیب برساند.

عینک آفتابی کودک چشم آبی

 

سن مناسب برای استفاده از عینک آفتابی

معمولا استفاده از عینک آفتابی از سن 3 سالگی به بعد برای کودکان نیاز است چون  در کودکان زیر سه سال استفاده از عینک بسیار مشکل است ولی به تدریج کودک که بزرگتر می شود استفاده از عینک راحت تر است.

 

عینک مناسب و ایده آل برای کودکان

لنز عینک باید از جنس پلی کربنات باشد که برای کودکان مناسب است ، این نوع عینک ها در برابر ضربه مقاوم هستند و از لنزهای استاندارد ساخته شده اند . فریم یا همان قاب عینک بهتر است خاصیت انعطاف پذیری داشته باشند. عینک هایی با فریم پلاستیک و نشکن یکی دیگر از عینک های مناسب کودکان هستند ، این گونه عینک ها دارای uv صد در صدی هستند و در برابر ضربه مقاومند و در طرح  و رنگ های متنوعی موجود هستند، این عینک ها بسیار مناسب برای کودکان ۳ تا ۱۳ سال می باشند و بسیار راحت و با دوام هستند.

عینک pop کودک

عینک های آفتابی pop یکی دیگر از انواع عینک هستند که بسیار مناسب برای ورزش های سخت و به جهت حفاظت چشم ها در برابر اشعه خورشید ساخته می شوند. دسته دیگر از عینک های آفتابی، عینک هایی هستند که دارای رنگ های گسترده ای هستند و علاوه بر زیبایی خاصی که دارند چشم ها را در برابر اشعه مضر خورشید حفاظت می کنند و همچنین دارای لنزهای پلاریزه هستند که اشعه مضر خورشید را کاهش می دهند و برای کودکان ۴ تا ۱۰ ساله بسیار مناسب می باشند.

 

عینک آفتابی بچگانه دخترانه

 

نکات خرید عینک برای کودکان:

  • قطعا قصد ونیت شما از خرید عینک آفتابی برای کودکان یک عینک فانتزی که برایش حکم‌ اسباب بازی داشته باشد نیست.
  • برای کودکان ۲ تا ۸ ساله به دنبال عینک های رنگی و شاد باشید.
  • بهتر است عینکی که انتخاب می کنید به اندازه فریم و بزرگی و کوچکی شیشه عینک دقت داشته باشید.
  • سایز عینک باید به گونه ای باشد که تمام دور چشم فرزندتان را بپوشاند تا از اشعه مضر خورشید در امان باشد.
  • سایز قاب عینک اهمیت زیادی دارد بهتر است والدین محترم عینک را روی چشم کودک امتحان کنند و ببینند به صورت گشاد نباشد و پایین نیفتد.
  • دسته های عینک نیز باید به گونه ای باشد که فشار به پشت گوش وارد نکند.

 

 

عینک مناسب برای صورت های لاغر

عینک های گربه ای: این گونه عینک ها از آنجا که پهنای مناسب و متعادلی دارند و در امتداد عرض صورت کشیده می شوند باعث می شود که کشیدگی صورت کمتر به چشم بیاید و به همین جهت بسیار مناسب برای افراد با صورت لاغر و کشیده می باشد.

عینک گربه ای کودک

 

عینک های با فریم مربع و مستطیل: این گونه عینک ها نیز برای افراد با صورت کشیده مناسب می باشد ، این عینک ها به دلیل حالت فریم خود باعث می شود که صورت کمی پهن نشان داده شود.

 

عینک آفتابی مناسب برای صورت های گرد و تپل

برای کودکانی که صورتی گرد و تپل دارند عینک زاویه دار یا چهار گوش مناسب می باشد پس بهتر است از خرید عینک هایی که گردی صورت را بیشتر نمایش میدهند خودداری کرد. صورت های گرد معمولا دارای پیشانی پهن و گونه های پر هستند بنابراین با ایجاد تضاد از طریق عینک های زاویه دار می توان صورت خود را ظریف تر و کشیده تر نشان دهند همچنین بهتر است عینک شما پهنای بلندتری نسبت به ارتفاعش داشته باشد زیرا عینک هرچه عریض تر باشد چهره شما را باریک تر نشان می دهد.

یکی دیگر از انواع فریم مناسب برای صورت های گرد فریم هندسی و زاویه دار است زیرا صورت های گرد انحنا و خمیدگی زیادی دارند و فاقد زاویه هستند بنابراین عینک هایی که فریم هندسی و زاویه دار دارند می توانند بین چهره این گونه افراد تعادل خوبی برقرار کنند.

شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت علاوه بر پوشاک مناسب کودکتان انواع عینک های آفتابی کودکان را با قیمت هایی مناسب تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *