باندانا اسکارف دخترانه

باندانا یا دستمال سر یکی از آیتم های بسیار پر طرفدار است و کاربردهای مختلفی نیز دارد، باندانا در واقع تکه ای پارچه به شکل مربع یا روسری کوچک است که  در ابعاد ۵۰ در ۵۰ و در اشکال ساده و یا طرح دار تهیه و تولید می شود. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت ، به انواع باندانا و اسکارف  و همچنین کاربرد های آنها  می پردازیم.

باندانا از قدیم نیز با نام لچک یا روسری کوچک استفاده می شد ، اما امروزه به عنوان یک اکسسوری زیبا برای بستن موها ، به عنوان هد بند و دستمال گردن ، مچ بند و.. بین دختران و پسران قابل استفاده است. از باندانا می توان استایل های زیادی برای تمام فصل های سال  بدون هیچ گونه  نگرانی از تکراری شدن آن ایجاد کرد ، زیرا باندانا هیچوقت از مد نمی افتد و همیشه یک اکسسوری زیبا و جذاب است.

 

باندانا اسکارف دخترانه

کاربرد باندانا برای دختران

  • دختران از باندانا یا دستمال سر می توانند برای بستن موها از پشت، یا به عنوان سربند، هد بند ،  توربان، مچ بند و .. استفاده کنند.
  • باندانا را می توان به راحتی با انواع لباس ها ست کرد، اگر لباس یقه بازی دارید که پوشیدن آن برایتان مشکل است ، از باندانا به عنوان دستمال گردن ، و جذابیت بیشتر و همچنین پوشش دادن به باز بودن یقه استفاده کنید.
  • از باندانا به عنوان یک اکسسوری جذاب برای کیف یا کفش میتوان استفاده کرد.
  • اگر کیف یا وسایل قدیمی از مد افتاده دارید ، از باندانا میتوانید برای تغییر شکل دادن آن استفاده کنید، شما می توانید با بستن یک باندانا رنگی بر روی همان کیف قدیمی یا بستن بر روی کتونی ، استایل و جذابیت بیشتری به وسایل خود بدهید.
  • همچنین دختران محجبه نیز می توانند با بستن باندانا به صورت هد بند از زیر شال خود علاوه بر پدید آوردن یک استایل مناسب بر پوشش خود نیز بیفزایند.

باندانا اسکارف دخترانه بچگانه 

 

کاربرد باندانا برای پسران و ورزشکاران

  • باندانا به عنوان عرق گیر: یکی از فواید استفاده کردن از باندانا در ورزشکاران به عنوان عرق گیر است، ورزشکاران با بستن باندانا به جلوی پیشانی خود می توانند از آن به عنوان یک عرق گیر مناسب در حین ورزش یا دوچرخه سواری استفاده کنند.
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی: ورزشکاران و طبیعت گردان میتوانند از باندانا به عنوان یک پوشش مناسب در برابر اشعه خورشید و آفتاب سوختگی استفاده کنند، و با بستن باندانا بر روی صورت یا گردن و یا پیشانی خود از تماس اشعه خورشید به پوست خود جلوگیری کنند.
  • گرم نگه داشتن سر و صورت: از باندانا به عنوان یک پوشش مناسب با توجه به نوع و جنس آن در فصل های مختلف سال برای گرم نگه داشتن سر و صورت می توان استفاده کرد.
  • استفاده از باندانا به عنوان ماسک: از فواید دیگر باندانا ، استفاده به عنوان یک ماسک برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل حلق و بینی و یا برای پیشگیری در برابر بیماری و ویروس کرونا می توان استفاده کرد.

باندانا مردانه

 

 

اکنون ببینیم اسکارف چیست و چه تفاوتی با باندانا دارد؟

اسکارف نیز نوعی دستمال سر است و یکی از پوشاک رایج در بین کوهنوردان و ورزشکاران است، و به دلیل حجم و وزن بسیار کمی که دارد محبوبیت زیادی برای خود پیدا کرده است.

اسکارف از یک پارچه به اندازه تقریبی مچ تا آرنج است که حالت دولا دارد و از میان آن میتوان به راحتی سر و گردن را عبور داد، در بعضی از مدل های اسکارف هیچگونه درز و دوختی دیده نمی شود و از همان ابتدا به صورت دو لایه تهیه و تولید می شود. از فواید اسکارف نیز مانند باندانا می توان به پوششی برای جلو‌گیری از گرد و غبار و آلودگی به داخل حلق و بینی و عرق گیر بودن و … اشاره کرد.

تفاوت باندانا و اسکارف

  • باندانا به دستمال های مربع شکل در ابعاد ۵۰ در ۵۰ یا به شکل مثلث گفته میشود که بیشتر به عنوان یک اکسسوری زیبایی بکار می رود اما اسکارف به دستمال های کیسه ای یا لوله ای گفته می شود که دور گردن و یا سر بسته می شوند.
  • اسکارف عموما نیازی به گره زدن ندارد و به دلیل کشسانی بسیار زیادی که دارد در حالت های مختلفی به دور سر و دست و صورت بسته می شود در حالی که باندانا نیاز به گره زدن دارد.
  • جنس پارچه های تهیه شده باندانا اکثرا از نخ است و همین امر سبب می شود که باندانا حالت کشسانی نداشته باشد و نیاز به گره زدن داشته باشد، در حالی که اسکارف از جنس پلی استر و یا الیاف است و حالت کشسانی دارد و نیاز به گره زدن ندارد.

اسکارف زنانه

 

تشابه باندانا و اسکارف در این است که: از هر دو در فعالیت های روز مره و ورزشی و به عنوان یک پوشش مناسب برای سر و صورت می توان استفاده کرد.

در پایان این مقاله از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت امیدواریم این پست برای علاقه مندان به صنعت مد و زیبایی مفید واقع شده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *