لباس استایل کژوال

دوستان خوب دارا سارا مارکتی حتما تاکنون اصطلاح کژوال را زیاد شنیده اید، اما معنی این لغت چیست و به چه سبکی از لباس پوشیدن گفته می شود. ما در این مقاله از دارا سارا مارکت قصد داریم شما عزیزان را با کژوال بیشتر آشنا کنیم، در دارا سارا مارکت با ما همراه باشید. کژوال یک اصطلاح غربی است و معانی مختلفی مانند راحتی و آسودگی دارد و در واقع به هرگونه لباس غیر رسمی و راحت گفته می شود، در استایل کژوال نیازی به ست کردن لباس ها نیست، همچنین در چنین استایلی خبری از لباس های پر زرق و برق نیست و سادگی حرف اول این استایل است، یکی دیگر از ویژگی های کژوال این است که در عین راحتی مطابق مد نیز پیش می رود. کژوال به هر نوع پوشش که برای موقعیت های رسمی نامناسب باشد اشاره می کند، در این پست به برخی از لباس های تشکیل دهنده سبک کژوال اشاره می کنیم.

 

۱- تی شرت:

تی شرت یکی از مهمترین لباس های هر کسی اعم از کودک و بزرگسال است، اما آیا تی شرت فقط لباس مخصوص خانه است؟ شما در خانه پیراهن و کراوات و شومیز نمی پوشید ، پس تی شرت یکی از لباس های شماست ، اما همین تی شرت ها سالیان سال است فقط لباس خانه نیست، اما تی شرتی که بیرون از خانه می پوشید با تی شرت خانه کاملا متفاوت است، در واقع تی شرتی که به عنوان لباس راحت برای بیرون از خانه می پوشید به گونه ای است که هم در آن راحت باشید و هم خیلی مرتب و شیک باشید.

تیشرت کژوال

۲- هودی:

در گذشته لباس های آزاد و راحت فقط برای خانه استفاده می شد و میتوان گفت لباس های گشاد بیانگر نوعی بی نظمی بود ، اما امروزه هودی به عنوان یک لباس گشاد و راحت و زیبا در استایل کژوال هنجار شکنی کرده و وارد بازار شده است، هودی ها را میتوان با شلوار جین و کفش کتانی ساده به راحتی ست کرد.

هودی کژوال

۳- شلوار کتان:

 در استایل کژوال شلوار کتان نیز به عنوان یک شلوار کاملا غیر رسمی برای خود جا باز کرده است و می توان با انواع تی شرت، هودی و پیراهن و کت تک پوشیده شود.

 

۴- کت تک:

استفاده از کت تک با شلوار جین یا کتان و شومیز یا پیراهن و یا تی شرت نیز یکی دیگر از عناصر استایل کژوال است، چنین استایلی بسیار زیباست وجلوه مناسبی دارد.

کت کژوال

۵- پلیور:

پوشیدن پلیورهای ساده با یقه های گرد یا هفت به شما این امکان را میدهد که حتی در موقعیت های رسمی با پوشیدن لباس راحت و شیک با انتخاب لایه بندی های مختلف زیبا بدرخشید . پوشیدن پلیورهای خوش رنگ و طرح که استایل زیبایی با شلوار و‌ کفش شما داشته باشد تیپ های کژوال پوش را مانند تیپ های رسمی  چشمگیر میکند. اگر سرمای زمستان برای شما خیلی سخت نیست بهتر است به جای پوشیدن پلیورهای پشمی از بافتنی های نازک یا تی شرت های ضخیم که با ژاکت ست میشود استفاده کنید.

 

۶- ژاکت:

پوشیدن کت و ژاکت یکی دیگر از لباس های کژوال است، کت های چرم و جین می تواند یک استایل جذاب پدید آورد ، پوشیدن ژاکت سبز زیتونی با تی شرت سفید و شلوار جین بسیار زیباست.

۷- شلوار جین:

شلوار جین یکی از لباس های محبوب کژوال  پوش هاست و با هر گونه تی شرت و یا حتی پیراهن و هودی به راحتی ست می شود، شلوار جین طوسی ، آبی ، مشکی برای همه کارهای روز مره مناسب است و زود هم کثیف نمی شود، شلوار جین باید راحت باشد ، استایل های خیلی تنگ با تیپ کژوال هم خوانی ندارد . انتخاب رنگ شلوار جین بستگی به رنگ تی شرت شما دارد ، اما معمولا با بیشتر رنگ ها ست می شود.

شلوار کژوال

۸- کتانی:

کژوال  پوش ها از کتانی به عنوان کفشی ارزان و در دسترس که با هر گونه تیپی هماهنگ است استفاده می کنند. مهمترین ویژگی کتانی راحتی و دوام بالای آن است ، اگر نمی خواهید کتانی شما خیلی اسپرت باشد می توانید از خریدن کتانی های ورزشی خودداری کنید ، همیشه کتانی سفید در کمد خود داشته باشید چون به راحتی با انواع لباس ها ست می شود. نوع دیگر از کفش های استایل کژوال ، کفش های تخت مانند کالج هستند ، این گونه کفش های راحت و اسپرت را در هیچ استایل رسمی دیگری نمی توان استفاده کرد. در استایل کژوال به هیچ عنوان از کفش های پاشنه بلند و اکسسوری های پر زرق و برق نباید استفاده کرد.

 

۹ پولو شرت:

اول باید بدانیم پولو شرت به کدام دسته از البسه گفته می شود. در واقع پولو شرت نوعی تی شرت است که دارای یقه می باشد. پولوشرت ها معمولا دارای یقه های برگردان و دکمه دار هستند. بعضی از پولوشرت ها دارای جیب و بعضی دیگر‌ فاقد جیب هستند و این انتخاب بستگی به سلیقه شخصی دارد. پلوشرت ها بهترین گزینه برای داشتن یک کژوال جذاب و راحت هستند، فرق بین پلو شرت و تی شرت در این است که  پلو شرت ها تقریبا استایلی رسمی تر و مجلسی تر دارند، تی شرت یک لباس منحصرا اسپرت و پو‌لو شرت نیمه اسپرت و نیمه رسمی است‌. تی شرت ها معمولا جنس نرم تر و پولو شرت اندکی بافت سفت تر دارد، از این رو در استایل کژوال می تواند با یک کت بسیار زیبا باشد.

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که لباس های استایل کژوال با لباس های ورزشی کاملا متفاوتند چون لباس اسپرت بیشتر به معنای لباس ورزشی است و اینگونه لباس ها از پارچه هایی تهیه می شود که به علت داشتن ویژگی های نساجی مخصوص و حالت کشسانی فقط برای ورزش تهیه شده اند اما لباس های کژوال  در عین راحتی لباس ورزشی به حساب نمی آیند.

در پایان یاد آور می شویم خوب به نظر رسیدن در یک لباس چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد ، پس نتیجه می گیریم شما عزیزان می توانید با انتخاب مناسب راحتی و زیبایی را برای خود و کودکانتان به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *