لباس خواب نوزاد

کودکان بزرگترین نعمت و هدیه خداوند هستند، از این رو باید قدردان این هدیه الهی باشیم و از هر جهت مراقب باشیم تا هیچگونه  آسیبی به آنها نرسد. با توجه به اینکه کودکان پوست بسیار حساس و لطیفی دارند ، از این رو انتخاب لباس خواب مناسب باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد تا کودکان از خواب شبانه لذت کافی ببرند. در این مقاله از دارا سارا مارکت می خواهیم نکات مهمی که در خرید لباس کودکان باید به آن توجه داشته باشیم را بررسی کنیم، در ابتدا به لباس خواب نوزادان می پردازیم.

لباس خواب نوزادان: نوزادان در روزهای اولیه  تولدشان بسیار بی قرار هستند و خواب شبانه خوبی ندارند، پس اگر لباس خواب مناسبی برتن نداشته باشند میزان گریه و نا آرامی آنها بیشتر می شود ، پس یکی از راهکارهای مهم برای داشتن خواب راحت برای نوزادان ، پوشاندن لباسی با جنس مناسب است، هر چیزی که با پوست لطیف بدن نوزاد تماس مستقیم دارد اعم از پوشک و یا لباس باید از جنس مرغوب باشد.

 

لباس خواب نوزاد

 

لباس نوزادان را بهتر است از پارچه های نرم مانند پنبه ارگانیک تهیه کنیم. از پوشاندن لباس زیاد به تن نوزاد برای جلوگیری از سرما خوردگی خود داری کنید، زیرا گرمای بیش از حد باعث عرق کردن و بیدار شدن و بی قراری کودک می شود. اگر نوزاد را به روش قدیم قنداق پیچ می کنید ، یک لباس نخی با آستین بلند به همراه جوراب و‌ پتو کافی است. برای کودکان زیر یک سال پوشیدن تی شرت آستین کوتاه و شلوارک در صورت گرم بودن هوا بسیار مناسب است، اما سعی کنید هرگز کودک را در معرض باد مستقیم کولر قرار ندهید، لباس خواب کودک باید در هر فصلی مناسب با هوای همان فصل باشد.

لباس خواب نوزادان را می توانید از تی شرت های نخی ساده و سرهمی هایی که به یک شورت دکمه دار متصل است انتخاب کنید، چنین سرهمی هایی کار  تعویض کردن پوشک بچه را در شب آسانتر می کند، همچنین به جای استفاده از پتوی سنگین می توانید از یک پتوی لباسی شکل نوزاد استفاده کنید، این پتوها به شکل کیسه های پنبه ای یا پشمی  ولی بدون آستین هستند که کودک را با داشتن یک تی شرت نازک هم گرم نگه می دارد، زیرا پتو های سنتی و قدیمی برای خواب نوزادان مناسب و ایمن نیستند.

 

لباس خواب دخترانه پسرانه کودک

 

اکنون‌ به نکات کلی در خرید لباس خواب کودکان می پردازیم

۱: سایز لباس: همیشه سعی کنید سایز لباس خواب  کودکان را کمی بزرگتر انتخاب کنید زیرا لباس های تنگ و چسبان برای کودکان بسیار آزار دهنده است.

۲: زیپ و دکمه: لباس خواب کودکان باید فاقد زیپ یا دکمه باشد، زیرا این گونه لباس ها برای خوابیدن شب کودک ایمنی مناسبی ندارد و آزار دهنده است.

۳: جنس پارچه :لباس خواب کودکان بهتر است از الیاف طبیعی باشد و‌ پوست کودکان را تحریک نکند.

۴: کش مناسب: به کش شلوار یا شلوارک و یا دامن لباس خواب توجه داشته باشید، لباس هایی که کش تنگ و چسبان و محکمی دارند ، باعث اذیت و بد خوابی کودکان می شوند.

۵: یقه لباس خواب: کودکان معمولا بد خوابند و در طول شب خیلی غلت می زنند ، اگر لباس تنگ و چسبان باشد ، باعث آزارشان می شود، بهتر است یقه لباس خواب کودکان یقه گرد و یا هفت و گشاد باشد ، تا در حین خواب به گلوی آنها فشار وارد نکند.

۶:  قابل شستو شو بودن: لباس خواب باید به طور مرتب شسته شود ، تا هیچگونه باکتری و قارچی در آن نباشد. وبا هر بار شسته شدن لباس کیفیت خود را از دست ندهد.

۷:  رنگ لباس: برای علاقه مند کردن کودک به لباس خواب می توانید از رنگ های شاد استفاده کنید.

۸: درجه حرارت اتاق: مهم ترین نکته ای که باید در هنگام پوشاندن لباس خواب کودکان در نظر بگیریم درجه حرارت و گرمای اتاق است، اگر اتاق خواب کودک در فصل سرد سال به اندازه کافی و مناسب گرم باشد و در فصل گرم نیز به اندازه کافی  خنک باشد می توانیم لباس های نازک و سبک برای کودک تهیه کنیم تا کودکمان خواب راحتی داشته باشد، مناسبترین دمای اتاق خواب کودکان ۲۰ درجه سانتی گراد است، سعی کنید در هنگام خواب کودکان از پوشاندن لباس بیشتر به تن کودک خودداری کنید، ولی در غیر این صورت برای جلو گیری از سرما خوردگی کودک در زمستان نیاز است لباس خواب ضخیم تر و در تابستان برای پیشگیری از گرما زدگی لباس نازک و سبک تهیه کنیم ، زیرا جریان هوا در لباس های نخی و سبک به راحتی عبور می کند و چنین لباس هایی می توانند عرق و رطوبت بدن کودکان را به خود جذب کند و کودک خواب راحتی داشته باشد.

لباس خواب کودکان را با توجه به طبع کودک انتخاب کنید، اگر کودکتان سرمایی است ، لباس خواب ضخیم تر و اگر گرمایی، لباس خواب سبک تر برایش تهیه کنید.

مناسبترین لباس برای پسران در تابستان تی شرت رکابی و شلوارک گشاد و برای دختران پیراهن گشاد و سبک می باشد.

 

بلوز شلوار راحتی دخترانه:

این دسته از لباس خواب کودکان نیز طرفداران زیادی دارد ، و از جنس نرم و لطیفی تهیه شده است، معمولا از جنس ساتن ابریشم تولید می شومد، بسیار نرم و لطیف و‌ کم وزن است و کودکان در چنین لباسی نیز آرامش زیادی دارند. با توجه به اینکه شخصیت انسان از کودکی شکل می گیرد پس بسیار اهمیت دارد که اعتماد به نفس را از همان کودکی در فرزندانمان به وجود آوریم. به خاطر داشته باشید که هر فردی یک سوم از عمر خود را در خواب طی میکند و این زمان کمی نیست، بنابر این لباس خواب شما نیز مانند سایر لباس های دیگر ، اهمیت زیادی دارد. وقتی که لباس خواب به تن کودکتان می پوشانید به او می فهمانید  که زمان خواب فرا رسیده و کودک متوجه می شود که زمان بازی تمام شده و کم کم باید بخوابد ، و از این رو به نوعی برنامه ریزی در زندگی اش می رسد.

در پایان این پست از دارا سارا  مارکت به این نتیجه می رسیم که لباس خواب مناسب و شرایط اتاق خواب ایده آل باعث ایجاد خوابیدن راحت و آرامش بیشتر می شود، اگر کودک شما خواب راحتی داشته باشد قطعا سلامتی و نشاط بیشتری دارد ، خواب راحت باعث ایجاد هورمون رشد در کودکان می شود.

امیدواریم این مقاله از دارا سارا مارکت برای شما عزیزان مفید بوده باشد، از اینکه تا پایان این پست با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *