رنگ بندی لباس کودک

دنیای کودکان دنیای شاد و زنده است که همه چیز در آن در حال تکاپو و تغییر است، یک دنیای رنگ رنگی و شاد پس برای اینکه دنیای کودکان خود را همانگونه شاد حفظ کنید بهتر است برایش استایل زیبایی  از رنگهای شاد بسازید مانند همه رویاهای شیرینش. ترکیب رنگ لباس کودکان کاملا شخصی و سلیقه ای است اما با این وجود خیلی از والدین علاقه مند هستند که با توجه به رنگ سال لباس کودکان خود را انتخاب کنند و در ترجیح میدهند استایل لباس کودکان را با توجه به ترندهای سال پیش ببرند. در این مقاله از دارا سارا مارکت میخواهیم شما عزیزان را با ترکیب رنگ لباس کودکان بیشتر آشنا کنیم.

 

رنگ بندی لباس کودک

 

تاکنون همه بر این باورند که رنگ صورتی مخصوص دختران و رنگ آبی مختص پسران است، اما  واقعا باید دید این انتخاب رنگ از کجا آمده است؟

در زمانهای خیلی قدیم عامه مردم اعتقاد داشتند که آبی رنگ ظرافت و لطافت است از این رو رنگ آبی را برای دختران و رنگ صورتی رنگ قدرت و قوی تر بودن است و به این دلیل رنگ صورتی را برای پسران انتخاب می کردند ، اما امروزه بر عکس رنگ صورتی رنگ دخترانه و رنگ آبی پسرانه برگزیده شده ، اما همه اینها کاملا سلیقه ای است و هر کسی با توجه به سلیقه و ذوق شخصی خودش انتخاب رنگ دارد.

رنگ بندی لباس کودک

بهترین ترکیب های رنگی سال ۱۴۰۱

ترکیب رنگی قرمز و آبی

این ترکیب رنگ یکی از زیباترین ترکیب رنگها برای کودکان است، زیرا این ترکیب رنگ هرگز کهنه و قدیمی نمی شود و از مد نمی افتد، برای پسران پوشیدن تی شرت قرمز به همراه کت و شلوار لی بسیار زیبا و جذاب است ، برای دختران نیز پوشیدن دامن لی آبی به همراه تی شرت قرمز بسیار زیباست.

ترکیب رنگی زرشکی و کرمی:

بعضی از رنگها مانند قهوه ای ، کرمی و طوسی از جمله رنگهای خنثی هستند و ممکن است چهره کودکان را کمی بی روح و بی رنگ نشان دهند پس بهتر است برای زیباتر نشان دادن استایل کودکان این رنگها را با رنگهای تند ترکیب کنید مثلا رنگ کرم را با زرشکی ، رنگ طوسی با صورتی، قهوه ای با نارنجی تا بهتر و زیباتر دیده شوند.

ترکیب رنگی زرد و سبز :

این ترکیب رنگی نیز یکی از بهترین ترکیب رنگهای طبیعت است، ترکیب این دو رنگ در هر نوع رنگ پوست و چهره زیبا و جذاب به نظر می رسد. اگر پوست کودک شما روشن است ترکیب زرد روشن و سبز کم رنگ بسیار زیباست  ، همچنین می توانید این رنگ ها را با رنگ های دیگر نیز ترکیب کنید مثلا ترکیب زرد با طوسی. برای پسرها تی شرت زرد کم رنگ و سویشرت سبز پررنگ ‌و شلوار جین بسیار زیبا و دلنشین است.

 

رنگ بندی لباس کودک

 

ترکیب آبی و نارنجی:

در اینجا نیز می توانید به جای شلوار جین از کتان آبی یا سورمه ای به همراه تی شرت نارنجی در استایل کودکان استفاده کنید.

ترکیب صورتی و طوسی:

گفته شد که رنگ طوسی جزو رنگ های خنثی است، پس بهتر است این رنگ را با رنگهای شاد مانند یاسی یا صورتی ترکیب کنید ، ترکیب این دو رنگ محبوبیت بسیار زیادی دارد.

ترکیب رنگی لباس دخترانه:

معمولا برای دختر بچه ها ترکیبات رنگی متنوعی وجود دارد اما در هر شرایط برای انتخاب رنگ لباس دختران بهتر است با توجه به رنگ پوست و چشم و موی آنها لباس مناسب را انتخاب کنیم. اگر دختر خانم شما پوست خیلی روشنی دارد تمام رنگهای شاد برایش مناسب است کودکانی که پوست های روشن دارند حتی رنگ های تیره نیز جلوه زیبایی به آنها می بخشد، همچنین رنگهایی نظیر سبز یشمی، سرخابی، سورمه ای و قرمز نیز زیبایشان را دو چندان میکند.

 

رنگ بندی لباس کودک

اگر کودک شما بور است پوشاندن لباس تیره که با رنگ موهایش تضاد دارد باعث می شود زیبایی رنگ موهایش بیشتر دیده شود. اگر موهای کودکتان مشکی است می توانید لباس هایی را انتخاب کنید که در قسمت نیم تنه بالایی لباس رنگ روشن بکار رفته باشد تا زیبایی لباس و چهره اش بیشتر شود. اگر پوست کودکتان گندمی است می توانید از رنگ های گرم مانند زرد و نارنجی استفاده کنید. برای پوست های سبزه لباس هایی با رنگ روشن مناسب است در اینجا نیز می توانید لباس کودک را با رنگ چشم و موی او هماهنگ کنید.

پوست های تیره: لباس مناسب این گروه از کودکان رنگ های روشن و براق است ، در واقع پوست تیره با پوست سبزه بسیار متفاوند، این گونه پوست ها بیشتر در شهرهای جنوبی کشور که در مقابل تابش شدید خورشید قرار میگیرند دیده می شود. همیشه در هنگام خرید لباس کودکان به سایز بندی لباس دقت زیادی داشته باشید اگر زیباترین رنگ و ترکیب لباس را برای کودکتان انتخاب کنید ولی سایز لباس بیش از اندازه کوچک یا بزرگ باشد اصلا جذابیت نخواهد داشت.

در خرید و انتخاب لباس کودکان با توجه به روانشناسی که از روحیه کودکتان دارید دقت کنید ، رنگهایی مانند قرمز و زرد سرعت عمل را بالا می برند ، برای کودکانی که بیش از حد آرام و بی تحرک هستند بسیار مناسب است و رنگ آبی باعث آرامش بیشتر برای کودکان پر جنب و‌جوش می باشد.

 

رنگ بندی لباس کودکان

آموزش ترکیب رنگ لباس از کودکی به فرزندتان باعث می شود از همان ابتدا یاد بگیرند با رنگ ها بازی کنند و از ترکیبات زیبای آنها لذت ببرند. امیدواریم این پست برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *