خرید سیسمونی نوزاد

خرید و تهیه سیسمونی یکی از زیباترین و لذت بخش ترین خرید هایی است که هر پدر و مادری در زندگی خود انجام می دهند و‌ همین امر سبب می شود که والدین به دنبال خرید انواع وسایل نوزاد خود  باشند اما باید دقت داشت که کدام یک از  این وسایل ضروری تر و مهم تر هستند و هر شخصی با توجه به میزان بودجه و توان مالی خود ضروری ترین وسایل را خریداری کند. اولین و مهم‌ ترین نکته در خرید سیسونی نوزاد توجه به جنسیت نوزاد است. امروزه با انجام سونوگرافی و‌ تعیین جنسیت نوزاد کمک بسیار بزرگی در خرید و تهیه لوازم نوزادان می شود، در واقع انتخاب رنگ و طرح های مختلف برای  نوزادان پسر و دختر با هم فرق می کند.

خرید سیسمونی نوزاد

 

اگر به فکر تهیه سیسمونی برای نوزاد خود هستید در این بخش از دارا سارا مارکت با ما همراه باشید.

در ابتدا قبل از خرید سیسمونی نوزاد بهتر است یک لیست از وسایل مورد نیاز کودک تهیه کنید تا مطمئن شوید همه وسایل مورد نیاز را خواهید خرید و‌چیزی از قلم  نمی افتد و همانطور که گفته شد بهتر است خرید سیسمونی را بعد از تعیین جنسیت نوزاد انجام  دهید .خرید لباس نوزادان بسیار لذت بخش است اما باید به چندین نکته در خرید لباس دقت کرد.

۱. خرید لباس های نوزادان

انتخاب لباس نوزادان معمولا بهترین بخش از خریدهای سیسمونی است ، والدین با شوق و ذوق بسیاری برای خرید لباس سیسمونی اقدام می کنند اما باید دقت کرد که لباس های نوزادی را به اندازه نیاز بخرید که خیلی زود کوچک نشود ، سعی کنید کمتر و‌لی با کیفیت انتخاب و خرید کنید. نکته حائز اهمیت فصل به دنیا آمدن نوزاد است چون نوزاد در ماه های اولیه به سرعت رشد می کند باید دقت داشت لباس های گرم و زمستانه یا نازک که برای  تابستان انتخاب کرده اید سایزی بردارید که با فصل تولدش مطابقت داشته باشد و خیلی زود کوچک نشود. لباس های گرم نوزادان شامل سرویس بافتنی است که این سرویس از ژاکت ، کلاه ، شلوار بافت ، سرهمی و‌جوراب تشکیل شده و سرویس لباس های نازک شامل زیرپوش ، تی شرت، بلوز و  شورت ، شلوار ، پیش بند ، کلاه و دستکش می باشد. همیشه در انتخاب لباس های نوزادان دقت کنید که لباس های خریداری شده از جنس نخی و الیاف طبیعی باشند و برای فرزندتان ایجاد حساسیت و آلرژی نکنند.

لباس سیسمونی نوزاد

 

۲ لوازم بهداشتی کودک: این لوازم شامل شیشه شیر، پستانک ، پوشک بچه در سایزهای نوزادی و بزرگتر ، تشک تعویض پوشک بچه، دما سنج ، سرویس حوله ( شامل حوله بزرگ برای حمام ، حوله دست و صورت و لیف حمام) ، شامپو و صابون بچه ، دستمال مرطوب ، الکل سفید و پنبه جهت ضد عفونی کردن ناف نوزاد در روزهای اولیه تولد ، ناخن گیر، فین گیر نوزاد، دندان گیر که بعد از رویش دندان به کار می رود ، و یک ساک مخصوص لوازم نوزاد که تمام وسایل مهم نوزاد در آن جا می شود.

شیشه شیر نوزاد

 

۳ سرویس غذای کودک: این ظروف شامل پیاله برای سوپ خوردن و بشقاب و لیوان و قاشق مخصوص کودک است. در انتخاب این ظروف دقت کنید که از جنس پلاستیکی نباشد زیرا مواد شیمیایی که در تهیه ظروف پلاستیکی به کار برده شده با ریختن غذای گرم در ظرف کودک به غذا بر می گردد و برای سلامتی کودک بسیار خطر دارد. از دیگر وسایل ظروف کودک می توان به قابلمه پخت کودک اشاره کرد، این ظرف باید از بقیه قابلمه های شما جدا و فقط مخصوص طبخ غذای کودکتان باشد. بهترین نوع ظرف برای تهیه غذای کودکان ظروف پیرکس و سرامیکی هستند زیرا ظروفی مانند آلو مینیوم و چدن به دلیل داشتن عناصر و فلزات سنگین ممکن است در حین پخت غذا وارد آن شده و به سیستم عصبی و گوارشی کودک شما آسیب جدی بزند. با وجود اینکه ظروف مسی همیشه به عنوان بهترین برای طبخ معرفی شده اند ولی حتی ظروف مسی و‌یا لعابی برای کودکان توصیه نمی شوند زیرا در اثر هم زدن غذا ممکن است باعث ورود مس یا لعاب به غذا شود و به سلامتی نوزاد آسیب برساند. پس مناسبترین ظرف پخت قابلمه های پیرکس یا تفلون سرامیکی هستند.

 

۴ سرویس خواب نوزادان: سرویس خواب یکی دیگر از لوازم سیسمونی نوزاد است، تختخواب نوزاد شما بستگی به فضای اتاق خواب فرزند شما دارد، اگر اتاق جداگانه برای تخت نوزادتان ندارید و قرار است کودکتان کنار خودتان بخوابد می توانید از گهواره استفاده کنید که جای کمتری اشغال می کند اما اگر کودک اتاق جداگانه دارد سرویس خواب او گسترده تر می شود و در خرید سرویس تخت نوزاد باید نکات زیادی در نظر گرفته شود. جنس تخت نوزاد باید از چوب نئو پان باشد و حتما باید دارای نرده های محافظ باشد، هر چه فاصله نرده ها به هم نزدیک تر باشد برای کودک امن تر است. تشک نوزاد باید کاملا سفت و‌ محکم‌ باشد زیرا تشک های نرم باعث می شود نوزاد در تشک فرو برود و کمر و گردن نوزاد به دلیل نرم بودن اذیت شود.

اتاق خواب نوزاد

 

 

۵ خرید کالسکه نوزادان: کالسکه یکی دیگر از وسایلی است که در خرید سیسمونی  باید به آن دقت کرد، کالسکه معمولا از ماه پنجم یا ششم تولد نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد، در خرید کالسکه نیز باید نکات ایمنی و مهم را در نظر بگیرید.  اول اینکه نشیمن گاه کالسکه باید ثابت و محکم‌ باشد ، سعی کنید کالسکه ای که خریداری می کنید پلاستیکی و نامرغوب نباشد، کالسکه باید راحت و قابل حمل باشد و به راحتی بعد از استفاده باز و بسته شود، همچنین کالسکه خریداری شده قابل تبدیل باشد و‌ بتوانید قسمت پشتش را در حالتی که کودک شما به خواب رفته به حالت خوابیده تغییر دهید تا کودک در حین خواب گردن درد نگیرد.

 

نکته دیگر کمر بند کالسکه است، کمر بند باید محکم باشد تا کودک پر تحرک را بخوبی نگه دارد. کالسکه ای که می خرید باید دارای سایبان باشد تا کودک را در برابر نور خورشید و باد و باران حفظ کند، کالسکه باید به اندازه ای پهن باشد تا از چپه شدن آن جلو‌گیری کند، نکته دیگر چرخ های کالسکه است، دقت کنید چرخ های کالسکه حالت گردان داشته باشد تا حرکت دادن و کنترل کالسکه راحت باشد.

۶ خرید کریر: کریر نوزاد نیز یکی دیگراز وسایلی است که عده ای از خانواده ها با توجه به بودجه خود آن را خریداری می کنند ، از فواید مهم کریر این است که والدین در جابجایی نوزادان خود بسیار راحترن ، کریر دارای کمربند است و نوزاد را در جای خود محکم و ایمن نگهداری می کند ، کریر دارای سایبان است و سبب می شود نور خورشید نوزاد را آزار ندهد ، می توانید کریر نوزاد را با کالسکه اش ست کنید، همچنین می توانیداز کریر به عنوان صندلی ماشین نوزاد استفاده کنید ، کریر شما را از بغل کردن طولانی مدت و خسته شدن در بیرون از خانه راحت می کند، سعی کنید جنسی انتخاب کنید که قابل شستشو باشد ، بعضی از والدین رنگ کریر را نیز با جنسیت نوزاد انتخاب می کنند ، اما اگر تصمیم دارید باز هم بچه دار شوید بهتر است کریری با رنگهای خنثی مانند سبز، نارنجی یا مشکی خریداری کنید زیرا این رنگ ها  برای هر دو جنسیت پسر و دختر مناسب است.

از اینکه تا پایان این بخش با ما همراه بودید از شما دوستان عزیز دارا سارا مارکت کمال تشکر را داریم، امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد، برای مطالعه بقیه مطالب مربوط به خرید سیسمونی نوزادان در پست بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *