پاپیون کودک پسر

پاپیون یکی دیگر از اکسسوری های مناسب برای بهتر به نظر رسیدن استایل آقایان و همچنین کودکان و نو‌جوانان است. بسیاری از افراد در مجالس رسمی از کراوات استفاده می کنند ، اما عده دیگری نیز از پاپیون استفاده می کنند و این مسئله کاملا سلیقه ای می باشد. پاپیون انواع مختلفی دارد که در این مقاله از دارا سارا مارکت به انواع آن می پردازیم.

اما اول ببینیم پاپیون چیست؟

پاپیون مانند کراوات یک اکسسوری شیک است که به یقه لباس متصل می شود و بر خلاف کراوات مختص مجالس رسمی نیست و در هر موقعیتی می توان از آن استفاده کرد. پاپیون در واقع نوعی دستمال گردن است و معمولا از جنس های مختلفی مانند ساتن، پلی استر، کتان ، پنبه و یا ابریشم تهیه  و تولید می شود. پاپیون ها انواع مختلفی دارند که شامل : پاپیون های گره خورده و آماده یا گره نخورده می باشد.

  • پاپیون های گره خورده: این گونه پاپیون ها از قبل گره زده و آماده شده هستند و بسیار راحت بر روی لباس متصل می شوند و مناسب افرادی هستند که گره زدن پاپیون را بلد نیستند و یا فرصت کافی برای گره زدن صحیح پاپیون را ندارند. چنین پاپیون هایی توسط یک قفل گیره ای که در قسمت پشت آن وجود دارد به راحتی بر روی یقه لباس متصل می شوند. این پاپیون ها به دلیل تقارنی که دارند بی نقص هستند و هر دو طرف پاپیون به یک اندازه می باشد.
  • پاپیون های بدون گره: این پاپیون ها مناسب افرادی است که هم فرصت کافی برای گره زدن دارند و هم می توانند به طرز صحیحی گره پاپیون را آماده کنند ، این گونه پاپیون ها هم دارای قفل و گیره جهت باز و بسته شدن به دور یقه پیراهن هستند.
  • پاپیون های بند دار: این پاپیون ها نیز حالت آماده دارند و توسط یک بند یا کش که به پاپیون متصل است به راحتی به دور یقه لباس بسته می شود.

 

پاپیون گره ای پسرانه

انواع مختلف پاپیون شکل های گوناگونی نیز دارد:

پاپیون پروانه ای: این نوع پاپیون به دلیل شباهت آن به پروانه به این نام معروف شده است ، در واقع این مدل پاپیون بعد از گره خوردن به صورت بال های پروانه در می آید ، و معمولا لبه های چنین پاپیون هایی به صورت صاف قرار می گیرند و دو طرف این گونه پاپیون به صورت متقارن و هم اندازه می باشند.

پاپیون های نو‌ک تیز: دو طرف این گونه  پاپیون ها به صورت نو‌ک تیز قرار می گیرد و هر مقدار که از دو طرف کشیده شود ، بر خلاف پاپیون های پروانه ای نا متقارن میشوند و ممکن است یک طرف آن قدری بزرگ تر از طرف دیگر شود ، این گونه پاپیون برای تمام چهره ها مناسب می باشد.

 

پاپیون تک بال: پاپیون های تک بال به دلیل اینکه از یک لایه پارچه تهیه می شوند بعد از گره خوردن در یک طرف شبیه به پاپیون می باشند و به همین دلیل به پاپیون تک بال معروف هستند.

 

مدل های پاپیون کودک

در هنگام خرید پاپیون به چندین نکته دقت کنیم:

  • با توجه به اینکه پاپیون ها اشکال گوناگونی دارند ، بهتر است با توجه به نوع سلیقه و لباس مورد نظرتان پاپیون مناسب را انتخاب کنید که شامل پاپیون های پروانه ای، خفاشی، نوک تیز و نا متقارن و …می باشند.
  • جنس پاپیون را در نظر داشته باشید، امروزه پاپیون از جنس های مختلفی نظیر ساتن، ابریشم، پلی استر ، چرم ، پنبه و…تهیه می شوند ، با توجه به اینکه در چه محیطی می خواهید از آن استفاده کنید ، نوع مناسب را انتخاب کنید، مثلا برای مجالس رسمی پاپیون های ابریشمی و براق بسیار مناسب هستند.
  • سایز و اندازه پاپیون و یا به عبارتی عرض پاپیون باید با پهنای صورت تناسب داشته باشد، مثلا برای فردی که صورت لاغری دارد استفاده از یک پاپیون با عرض بزرگ اصلا مناسب نیست و برعکس برای فردی که صورت پهن و درشتی دارد انتخاب پاپیون باریک اصلا جالب نیست.

 

پاپیون بچگانه

 

ست کردن پاپیون با لباس:

  • استفاده کردن از پاپیون هیچگونه محدودیت سنی ندارد و هر فردی در هر سنی می تواند از آن در تمام مجالس مانند مهمانی های رسمی یا غیر رسمی ، دوستانه و یا حتی در عروسی به کار گیرد.

بیشترین استفاده از پاپیون با لباس های رسمی مانند کت و شلوار است .

در هنگام ست کردن پاپیون در نظر داشته باشید که یقه و دکمه لباس شما باید پشت بال های پاپیون پنهان باشد.

همیشه در هنگام استفاده از پاپیون بهتر است که پاپیون در راستای نوک یقه پیراهن قرار بگیرد .

  • هنگام ست کردن لباس با پاپیون دقت کنید که اگر از پیراهن ساده و تک رنگ استفاده می کنید ، بهتر است پاپیون انتخاب شده شما طرح دار باشد و در صورتی که پیراهن شما طرح دار است از پاپیون ساده استفاده شود ، چون استفاده از پاپیون طرح دار با پیراهن طرح دار باعث می شود که استایل شما بسیار شلوغ به نظر برسد.
  • رنگ پاپیون را نیز بهتر است دقت داشته باشید ، مثلا برای پیراهن سفید و کت سورمه ای استفاده از پاپیون قرمز و یا هم رنگ کت شلوار بسیار زیباست.

امیدواریم مطالب این پست از دارا سارا مارکت برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *