پاهای کودکان در حال رشد کردن و شکل گرفتن است، از این رو انتخاب کفش مناسب برای حفظ سلامتی پاهای او نیاز به دقت و اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه فرزند شما در حال رشد است و پاهای او نیز در حال بزرگ شدن است باید در انتخاب کفش مناسب دقت بیشتری داشته باشید ، زیرا انتخاب ناصحیح ممکن است در آینده مشکلات زیادی برای او بوجود آورد.

بهتر است با توجه به سن کودکان کفش مناسب انتخاب کنید، معمولا کودکان از نوزادی تا یک سالگی که هنوز راه نرفته اند به کفش نیاز ندارند. برای انتخاب جنس کفش کودکان باید دقت کنید که قسمت رویی کفش سوراخ های ریزی باشد و به اصطلاح کفش قابلیت تنفس داشته باشد، در قسمت پنجه کفش بهتر است کفش قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد تا کودک بتواند به درستی راه رفتن را بیاموزد. در مجموع به دلیل پرتحرک بودن کودکان بهتر است کفشی نرم و راحت و بادوام انتخاب کنید تا پاهای کودکان شما در آن راحت باشد.

 

خرید کفش کودک

 

در موقع خرید کفش کودکان به سایز و اندازه کفشی که می خرید دقت داشته باشید ، بهتر است حدودا یک سانت بزرگتر انتخاب کنید تا انگشتان پای کودک در کفش راحت باشد. نکته دیگر در خرید کفش کودکان جنس آن است ، دقت کنید کفشی که می خرید بسیار نرم و راحت باشد و بدون هیچ تلاشی بتوانید کفش را خم کنید ، اینگونه کفش ها از جنس چرم طبیعی هستند ، و به پای کودک شما آسیبی نمی رسانند، و کودک شما می تواند در حین دویدن تعادل خود را حفظ کند.

هرگز کفش کودکان بزرگتر خود را برای فرزند دیگر استفاده نکنید، زیرا خصوصیت های پای هر کودک‌ با کودک دیگر فرق می کند. استفاده همزمان از یک کفش برای دو کودک بسیار کار اشتباهی می باشد، زیرا این کار می تواند باعث گسترش باکتری ها و قارچ های پوستی و انتقال آن به کودک دیگر می شود. در هنگام خرید کفش به پاشنه آن دقت کنید، خریدن کفش رسمی برای دختران نهایتا تا ۲ سانت مناسب است زیرا می تواند به رشد بهتر پاهای کودک کمک کند و کفش های پاشنه بلند اصلا برای آنها توصیه نمی شود.

 

کفش چسبی دخترانه

 

کفش های چسبی به کودکان اعتماد به نفس بیشتری می بخشد ، زیرا کودک می تواند به راحتی کفش خود را بپوشد  و احساس استقلال کند. کم کم که کودک شما بزرگتر شد می توانید از کفش های بندی هم استفاده کنید تا اینکه خودش نحوه باز و بسته کفش را یاد بگیرد. بهتر است هنگام خرید کفش، کودک را با خود به فروشگاه مورد نظرتان ببرید تا بتوانید کفش خوبی مناسب سایز پاهایش انتخاب کنید. همچنین بهتر است برای راحتی بیشتر پای کودکان عزیز از کفش هایی که دارای کفی های لاستیکی طبیعی و با دوام هستند و به طور طبیعی نرم و انعطاف پذیرند انتخاب شود.

 

کفش کودکانه

کفش کودکان باید از جنسی باشد که زیره مناسب داشته باشد و سر نباشد، تا کودک به راحتی با آن بدود. کفش های نامناسب ممکن است منجر به زمین خوردن کودک شوند که این امر منجر به آسیب رساندن به مچ پای کودک می شود و بهتر است کفش کودک حداقل یک سانتی متر در قسمت جلوی انگشتان پا فضای خالی باشد ولی بیشتر از یک سانتی متر نشود تا بتواند در موقع راه رفتن و دویدن علاوه بر راحتی تعادل نیز داشته باشد.

همچنین کفش کودک اگر به پایش کوچک باشد از رشد صحیح پا جلوگیری می شود و باعث بروز مشکلات در آینده می شود. کفش های چرمی بهترین گزینه برای کودکان هستند زیرا علاوه بر راحتی دوام بیشتری دارند، برای مراقبت از کفش های چرمی می توانید از اسپری موم استفاده کنید. گفته می شود که پا قلب دوم انسان است و مطمئنا پوشیدن کفش نا مناسب باعث بروز مشکلات قلبی می شود. تحقیقات نشان داده است که پای همه افراد به صورت طبیعی صبح ها نیم سانت کوچکتر می باشند بنابراین بهتر است برای خرید کفش عصرها اقدام کنید تا بتوانید کفشی مناسب برای خود یا کودکانتان انتخاب کنید که در آن احساس آرامش کنید.

فروشگاه اینترنی دارا سارا مارکت این افتخار را دارد که علاوه بر انواع پوشاک ، عینک آفتابی ، لباس ورزشی  انواع کفش های مناسب برای کودکان را نیز در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *