گاهی اوقات پیش می آید که کودک بدون همراهی پدر یا مادر و بدون ماشین از خانه بیرون برود، و با توجه به اینکه تمام روزهای سال هوا آفتابی نیست و ممکن است  ابری و بارانی باشد چتر یکی از نیازهای واجب او می باشد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت به مهمترین نکاتی که هنگام خرید یک چتر خوب و با کیفیت باید به آن دقت داشته باشید می پردازیم.

 

چترها دو نوع هستند:

۱: چتر عصایی ( قابلیت جمع شدن ندارند)

۲: چتر تاشو ( قابلیت جمع شدن دارند)

چتر عصایی: این گونه چترها قابلیت جمع شدن و تا شدن ندارند، و بر عکس چترهای تاشو دسته متحرک و پرهای مفصلی ندارند، و همین امر باعث دوام بیشترشان می شود، بعد از استفاده از این گونه چترها ، و بسته شدن ، می توانید آنرا به راحتی جمع کنید و توسط یک بند که به دور چتر بسته می شود ، آنرا محکم‌ کنید، این چترها دوام خیلی خوبی دارند، فقط تنها عیب آنها دست و‌ پا گیر بودنشان است، یک ضامن کوچک  نیز برای بازو بسته کردن چتر بر روی دسته آن نصب شده است.

چتر تاشو: خوبی این چترها در این است که پس از هر بار باز و بسته شدن طول چتر نصف می شود و در واقع چتر از قسمت وسط تا می شود و به راحتی در کیف شما جای می گیرد ، مزیت این چترها در این است که همیشه می توانید آن را در کیف دستی خود حمل کنید ، و هر وقت که هوا برفی یا بارانی شد به راحتی از آن استفاده کنید، تنها ایراد این گونه چترها در این است که به دلیل تا شدن طول عمر کمتری نسبت به چترهای عصایی دارند، ولی بسیار راحت و قابل حمل هستند، چتر های تاشو معمولا با  دکمه ای که روی دسته آن نصب شده باز و بسته می شوند.

 

ویژگی های یک چتر خوب و مناسب:

۱ : جنس پارچه سایبان چتر ضد آب باشد و از جنس پلی استر و یا نایلون باشد ، که آب را از خود عبور ندهد.

۲: دسته چتر به گونه ای طراحی شده باشد که به دست فشار وارد نکند.

۳: میله‌ چتر از جنس ضد زنگ و استیل باشد که با هر بار خیس شدن زنگ زده نشود.

۴: هیچگونه سوراخی نداشته باشد.

۵ :در جایی که پره ها به سایبان چتر متصل شده اند  شده اند ، استحکام مناسبی داشته باشد.

۶ : فنرهای زیر سایبان باید قابلیت انعطاف داشته باشد.

۷: چتر خوب باید وزن کمی داشته باشد و خیلی سنگین نباشد.

۸: چتر باید حتما کاور مخصوص داشته باشد ، تا بعد از استفاده در آن قرار گیرد.

۹: بند مناسب برای آویزان کردن داشته باشد.

مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید چتر به آن دقت کنیم:

  • قیمت: در هنگام خرید یک چتر مناسب برای کودکان خود با توجه به بودجه و سلیقه خود خرید کنید، اما مهمتر این است که به کیفیت و جنس چتر دقت داشته باشید، زیرا این عوامل بر روی قیمت چتر بسیار تاثیر گزار می باشد.
  • زیبایی چتر: اگر برای کودکتان چتر تهیه می کنید ، بهتر است، به دنبال رنگ های شاد و‌ جذاب باشید ، شما می توانید چتر کودکان خود را از انواع رنگ ها و طرح های کارتونی و مناسب با سن آنها تهیه کنید.
  • سایز چتر: با توجه به اینکه قرار است یک نفر یا دو نفر از چتر بهره ببرند ،به خرید آن اقدام کنید، معمولا چترهای یک نفره دارای سایبان کوچکتر و چترهای دو نفره دارای سایبان بزرگتری هستند.

مدل چتر: دقت داشته باشید که کدام محصول ایده آل شماست ، اگر به قابل حمل بودن آن توجه دارید ، چتر تاشو مناسبتر است، و اگر به  دوام آن اهمیت می دهید چتر عصایی گزینه مناسبتری است.

طریقه نگهداری از چتر:

اگر می خواهید چتر زود خراب نشود، بهتر است بعد از هر بار استفاده و‌ خیس شدن چتر ، به همان صورت باز شده چتر را بر روی سطح صافی قرار دهید تا کاملا خشک شود ، و سپس در کاور مخصوص خود قرار دهید.

در هنگام باز و بسته کردن ، برای اینکه پره های چتر آسیب نبیند ، این کار را به آرامی انجام دهید.

نوع دیگری چتر نیز هست که چتر آفتابی می باشد: این گونه چتر برای روز های آفتابی و بخصوص برای افرادی که به نور خورشید حساسیت خاصی دارند استفاده می شود و بعضی دیگر نیز به عنوان سایبان و در کنار دریا استفاده می شود.

نکته مهم در خرید چتر آفتابی : در هنگام خرید چتر آفتابی دقت کنید که رنگ های تیره و مشکی انتخاب نکنید ، چون رنگهای تیره گرما را به خود جذب می کنند و همین امر باعث انتشار گرما به زیر سایبان  می شود. دسته دیگر از چترها از نوع بی رنگ و شفاف هستند، که این گروه نیز به دلیل عبور دادن نور خورشید اصلا مناسب نیستند. چترهای آفتابی بهتر است از رنگهایی باشد که نور خورشید را از خود دفع کنند.

از اینکه تا پایان این مقاله از فروشگاه دارا سارا مارکت با ما همراه بودید بسیار متشکریم، در پست های بعدی نیز با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *