لوازم سیسمونی نوزاد

در بخش دوم از خرید سیسمونی نوزادان ، به برخی از جزئیات مطالب گفته شده در بخش قبلی می پردازیم. در دارا سارا مارکت با ما همراه باشید.

لوازم و وسایل ضروری نوزادان:           

۱ : روغن بچه: بدن و سر بعضی از نوزادان در هنگام تولد و تا مدتی بعد از آن دارای پوسته ریزی می باشد که ظاهر زیبایی ندارد، برای چنین نوزادانی استفاده از روغن بچه بسیار مناسب است.

روغن بچه

 

۲ : دستمال مرطوب: برای تمیز کردن نوزادان بسیار کاربردی است ، ولی  در انتخاب این دستمال ها، با توجه به حساس بودن پوست نوزادان بهتر است از  نوع ضد آلرژی و فاقد الکل استفاده شود.

دستمال مرطوب کودک

۳ : صابون حمام: بهتر است صابونی انتخاب کنید که فاقد مواد افزودنی و عطر باشد و پوست لطیف کودکان را آزار ندهد.

۴ : شامپو بچه: بهترین شامپو برای نوزادان و کودکان شامپو یی است که بدون اشک باشد چون نوزادان نمی توانند در آن هنگام چشمان خود را بندند و همین امر باعث سوزش چشمان آنها می شود.

۵ : وازلین طبی نوزادان: برای پیشگیری از جوش های ناشی از پوشک می توانید از وازلین طبی استفاده کنید.

۶ : پودر تالک: پودر تالک برای پیشگیری از سوختگی ناشی از ادرار برای پای نوزادان و کودکان مناسب است.

۷: ناخن گیر: ناخن گیر نوزادان معمولا سایزهای کوچکی دارند، چون استفاده از ناخن گیرهای بزرگسالان برای دستان کوچک نوزاد مناسب نیست، بهتر است از ناخن گیر مخصوص استفاده شود.

۸: پنبه های گرد شده: در روزهای اول تولد نوزاد استفاده از این پنبه ها که در آب مرطوب شده اند ، برای تمیز کردن چشمان نوزاد و همچنین شستن صورتش بسیار  مناسب است.

۹ : کرم های پوست: استفاده از کرم های نوزادان معمولا نیاز به مشورت با پزشک دارد، سعی کنید بهترین مارک را خریداری کنید تا پوست نوزاد آسیب نبیند.

۱۰ : وان نوزادان: برای شستو شوی کودکان در حمام نیاز به وان دارید، البته در روزهای اولیه قرار دادن نوزاد در وان حمام منطقی به نظر نمی رسد چون آنقدر کوچک است که بهتر است در آغوش مادر شسته شود، ولی بعد از شش ماهگی استفاده از وان برای کودکان بسیار نشاط انگیز است.

 

 

در ادامه این بخش می پردازیم به انتخاب بقیه لوازم مورد نیاز نوزادان: انتخاب شیشه شیر مناسب برای نوزادان را نیز باید در نظر گرفت و اینکه کدام شیشه شیر مناسبتر است.

 

انواع شیشه شیر :

۱: شیشه شیر شیشه ای: این گونه شیشه ها بسیار مقاومند و خیلی زود نیاز به تعویض ندارند ، مگر در صورتی که شکسته و یا ترک بردارند، اما از معایب آنها سنگین بودن آنهاست و ممکن است برای کودکانی که خودشان دوست دارند شیشه را نگه دارند سخت باشد.

۲: شیشه شیرهای پلاستیکی: این گونه شیشه ها با مواد مختلفی ساخته می شوند ، معمولا شیشه های مات از مواد پلی اتیلن ساخته می شوند و بی خطرند ، شیشه شیرهای پلاستیکی نشکن هستند ولی خیلی زود خراب می شوند ، پس بهتر است زود به زود تعویض شوند ، این گونه شیشه ها برای شست و شو با آب گرم یا قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ایمن نیستند.

۳ :شیشه شیرهای ترکیبی: این گونه شیشه شیرها از جنس شیشه ای با روکش پلاستیکی تهیه شده اند و احتمال شکستن شیشه را کمتر میکند و گرمای مواد داخل آن به دلیل داشتن لایه پلاستیکی به دست کودک نمی رسد و ازهمه لحاظ مناسب است فقط مقداری گران قیمت است.

شیشه شیر کودک

 

در هنگام خرید شیشه شیر مناسب باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشید:

شکل شیشه: تنوع در شکل شیشه های شیر نوزادان و کودکان باعث می شود انتخاب مناسب تری داشته باشید ولی بهتر است برای سلامتی بیشتر کودکان بهترین جنس را انتخاب کنید. بعضی از شیشه ها دارای زاویه قائمه هستند و قسمت سر آنها مقداری کج است و مانع از ورود هوای اضافی به دهان نوزاد می شود.

سایز شیشه شیر: معمولا شیشه های شیر نوزادان کوچک هستند و تا چهار ماهگی شیشه های شیر ۱۲۰ سی سی کاربرد بیشتری دارند ، ولی از چهار ماهگی به بعد شیشه های  ۲۴۰ تا ۲۷۰ سی سی مناسب تر هستند ، چون کودکان مقدار شیر بیشتری مصرف می کنند.

شست و شو: شیشه شیر های پلاستیکی را هرگز در ماشین ظرفشویی ، قرار ندهید ، زیرا درجه حرارت بالا باعث آزاد شدن مواد شیمیایی مضر از پلاستیک شیشه شیر می شود، برای شست و شوی شیشه های پلاستیکی از یک فرچه مخصوص و اسفنج نرم کمک بگیرید و با آب گرم و کف بشویید و چندین بار آبکشی کنید تا مواد شوینده خارج شود، سر شیشه ها را نیز هر چند وقت یک بار تعویض کنید.

 

انواع سر شیشه شیر کودک

۱ : سر شیشه به شکل سینه مادر:

این گونه سر شیشه ها شکل و حالت طبیعی دارد و به نوزاد این امکان  را می دهد که رشد  کام  و فکش مراحل طبیعی داشته باشد ، این سرشیشه ها سایز های متفاوتی دارند و با توجه به سن نوزادان انتخاب می شوند.

۲: سر شیشه ارتودنسی:

این سرشیشه ها به گونه ای طراحی شده اند که با کام و لثه کودک شما سازگاری داشته باشد و دارای یک حباب تخت در یک سمت است که با زبان کودک تماس دارد.

 

۳: سرشیشه ضد نفخ:

این سرشیشه ها چندین سوراخ در لبه های خود دارند و مقدار جریان شیر و ورود هوا را کنترل می کند و اجازه نمی دهد کودک شما در زمان مکیدن شیر هوای زیادی را بلعیده و دچار نفخ شود.

 

۴ : سرشیشه های قدیمی:

این گونه سرشیشه ها چون در هنگام شیر خوردن نوزاد نیازی به مکیدن ندارد و شیر به راحتی از آن خارج می شود باعث ایجاد اختلال در رشد فک و کام نوزادان می شود و اصلا مناسب نیستند.

 

۵: سرشیشه مناسب برای نوزادانی که با شکاف کام متولد می شوند:

این گونه سرشیشه ها از جنس سیلکونی نرم هستند و معمولا کمی بلندتر از بقیه سرشیشه ها هستند و جریان شیر در این گونه سرشیشه ها قابل کنترل است.

 

در انتخاب سرشیشه مناسب باید چندین نکته را در نظر بگیرید.

همیشه در انتخاب سرشیشه مناسب راحتی کودکتان را در نظر داشته باشید

۱: جنس سرشیشه :سر شیشه ها معمولا دو نوع هستند لاتکسی و سیلکونی

سر شیشه های لاتکسی معمولا جنس نرم و انعطاف پذیری دارند اما از دوام کمی برخوردارند. سرشیشه های سیلکونی محکم ترند و فرم خود را به آسانی از دست نمی دهند.

۲: جریان شیر :جریان شیر خوردن کودک را در نظر داشته باشید و دقت کنید مکیدن شیر برایش سخت نباشد و شیر به اندازه از سرشیشه خارج شود تا فک نوزاد دچار خستگی نشود و یا اینکه خروج شیر به اندازه ای زیاد نباشد تا دچار خفگی شود. بهتر است خودتان هیچگونه تغییری در اندازه سوراخ سرشیشه انجام ندهید.

از اینکه تا پایان این مطلب از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت با ما همراه بودید از شما  عزیزان کمال تشکر را داریم برای ادامه مطالب بعدی نیز با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *