الیاف پارچه لباس

در این مطلب جدید دارا سارا مارکت می خواهیم شما دوستان و همراهان را با انواع الیاف آشنا کنیم. الیاف و نخ ها ماده اصلی تشکیل دهنده پارچه ها هستند و این الیاف و نخ ها در کارخانه ها توسط دستگاه با فندگی بافته می شوند و پارچه تشکیل می شود. اما بد نیست بدانیم این الیاف چه انواعی دارند و به چه صورت تولید می شوند. به این صورت می توانید انتخاب بهتری برای جنس لباس مورد نظر خود در فصول مختلف سال داشته باشید یا با توجه به پوستتان جنس لباس و الیاف آن را تعیین کنید. همچنین در صورتی که به دنبال پوشاک کودک هستید، بسیار ضروری است که این مطالب را بدانید.

 

الیاف به دو دسته تقسیم می شوند:

۱ الیاف طبیعی که شامل الیاف گیاهی مانند کتان و پنبه هستند ، و الیاف حیوانی که شامل پشم و ابریشم می باشند.

۲ الیاف مصنوعی‌ مانند پلی استر و نایلون و ریون

 

گفتیم الیاف طبیعی شامل پنبه و کتان و ابریشم و پشم هستند، بهتر است با خصوصیت هریک از این پارچه ها آشنا شویم.

پارچه های پنبه ای  و کتان

پارچه های پنبه ای حرارت بدن را به بیرون انتقال می دهند و از این رو بسیار خنک می باشند و گزینه بسیار مناسبی برای لباس های تابستانی هستند، به راحتی شسته و لکه گیری می شوند و علاوه بر پنبه ای به آنها نخی نیز گفته می شود. پارچه های کتانی دسته دیگری از پارچه ها هستند که از نظر خصوصیت مانند پارچه های پنبه اند ،این گونه پارچه ها دارای سطح بسیار صافی می باشند و زودتر از پنبه تمیز می شوند، جذب آب بسیار بالایی دارند ولی بر خلاف پارچه های پنبه ای خیلی زود خشک می شوند و به همین دلیل حوله هایی که از جنس کتان هستند خیلی زود خشک می شوند.

پارچه های ابریشمی: این گونه پارچه ها بسیار سبک هستند و در برابر پارگی مقاومند و به آسانی چروک نمی شوند همچنین به دلیل لطافتی که دارند در همه فصل های سال قابل استفاده می باشند.

پارچه های پشمی : پارچه های پشمی معمولا از پشم حیوانات بدست می آیند مانند مرینوس و لاما که از پشم گوسفند و بز تهیه می شوند.

پارچه های پشمی در زمستان گزینه بسیار مناسبی برای گرم نگه داشتن بدن هستند، پارچه های پشمی را بعد از شستن نباید آویزان کرد چون شکل خود را از دست می دهند، بهتر است برای خشک کردن پارچه های پشمی از پارچه های نخی استفاده کنیم و آنها را روی پارچه نخی پهن کنیم.

تاکنون الیاف طبیعی نظیر پنبه ،کتان ،پشم و ابریشم را بررسی کردیم اما ببینیم الیاف مصنوعی چگونه اند. گفته شد الیاف مصنوعی شامل  نایلون پلی استر و ریون هستند اکنون با خصوصیت پارچه هایی که با الیاف مصنوعی تهیه می شوند آشنا می شویم:

 

نایلون: این الیاف نیز کاملا مصنوعی است ،به دلیل استحکام بالایی که در برابر کشش دارد در تهیه جوراب های نایلونی از آن استفاده می شود، این گونه پارچه ها به دلیل اینکه رطوبت را در خود نگه نمی دارند خیلی زود خشک می شوند، از موارد دیگر آن برای تهیه مایوی شنا ، لباس ورزشی ، بارانی و پارچه های کشباف است.

ریون: الیاف پارچه های ریون نیز مصنوعی است ، بسیار سبک و زیبا و خوش حالت است ، این پارچه به دلیل زیبا بودن و مقرون به صرفه بودنش بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پلی استر: این الیاف نیز کاملا مصنوعی می باشد، خیلی دیر چروک می شوند ، حتی زمانی که خیس میشوند هم در برابر چروک شدن مقاومند، از این پارچه نیز در تهیه لباس استفاده می شود.

در این پست با گزیده ای از انواع پارچه ها آشنا شدیم ، شما می توانید انواع لباس ها با الیاف مختلف و مناسب فصل را از بهترین فروشگاه ها تهیه کنید . فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت این افتخار را دارد که بهترین و مناسب ترین البسه کودکان را با انواع الیاف گوناگون و مطابق با هر فصل از سال با قیمت هایی مناسب و باور نکردنی به شما پیشنهاد کند. امیدواریم در این بخش نیز توانسته باشیم شما را در انتخاب البسه کودک شما یاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *