کلاه کودک و نوزاد

نوزادان و کودکان در هر سنی وبا توجه به فصل نیازمند کلاه مخصوص هستند، در فصل بهار کلاه بهاری، فصل تابستان کلاه آفتابی و فصل پاییز و زمستان نیز کلاه بافتنی یا پشمی ، در این مقاله می خواهیم شما عزیزان را با انواع کلاه با توجه به سن کودک آشنا کنیم. در اینجا ابتدا به خرید کلاه نوزادی می پردازیم. کلاه یکی از واجباتی است که در هنگام خرید سیسمونی باید به آن دقت کرد، هرچند اگر شما ست سیسمونی تهیه کنید درون بسته حتما یک کلاه نیز وجود دارد.

 

انواع کلاه نوزادان

کلاه نوزادان جنس و طرح های متفاوتی دارد که هر کدام از آنها با توجه به سلیقه شما و دمای هوا فرق می کند. این انواع شامل:

۱- کلاه نخی

۲- کلاه بند دار

۳- کلاه فرم دهی سر

۴- کلاه بافتنی

۵- کلاه لبه دار

 

1 کلاه نخی: کلاه نخی از جنس نخ و پنبه تهیه می شود و معمولا در روزهای اول که تازه نوزاد بدنیا آمده برای استفاده در منزل و فصول گرم می باشد و شما می توانید دمای بدن نوزاد را با آن متعادل نگه دارید.

۲ کلاه بند دار: کلاه بند دار همان کلاه نخی و یا حتی بافتنی است که در قسمت پایین آن بند دارد و برای  بستن کلاه در زیر چانه به کار برده می شود و بیشتر مناسب نوزادان و کودکان زیر دو سال می باشد.

۳ کلاه فرم دهی سر: این کلاه مخصوص نوزادانی است که شکل سر آنها نا متعادل است و با تجویز پزشک متخصص ارتوپد تهیه می شود و در صورتی استفاده می شود که نوزادان سر و جمجه ای نا موزون دارند ، این کلاه دارای قسمت بیرونی سخت و سفت و داخلی از جنس فوم مانند ساخته شده است، تا شکل سر نوزاد را طبیعی کند و حتما باید با تجویز پزشک ساخته شود.

۴ کلاه بافتنی: کلاه بافتنی برای فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان تهیه می شود تا سر نوزاد در برابر سرما حفظ شود و انواع مختلفی دارد بهتر است کلاه بافتنی را به گونه ای انتخاب کنید که روی گوش ها را نیز بپوشاند، اگر کلاه بافتنی را برای نوزادان انتخاب می کنید بهتر است یا یک کلاه نخی و نرم از زیر به سر نوزاد بپوشانید و یا اینکه کلاه شما دارای آستر نخی باشد که زبری کلاه نوزاد را اذیت نکند.

۵ کلاه لبه دار: این کلاه مخصوص فصل تابستان و هوای گرم است تا نوزادان یا کودکان از تابش مستقیم نور خورشید به صورتشان اذیت نشوند.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که جنس کلاه نوزادان صد در صد نخ و بدون هیچگونه پلاستیک باشد تا از عرق سوز شدن  سر نوزادان جلوگیری شود. همچنین دقت کنید که از خرید کلاه هایی که دارای تزئینات فلزی هستند خودداری کنید زیرا این گونه کلاه ها ممکن است سبب ایجاد حساسیت های پوستی یا آسیب رساندن به سر نوزاد شوند.

معمولا همه والدین به دلیل حساسیت زیادی که نسبت به نوزادان دارند پس از به دنیا آمدن فرزندشان در بیمارستان کلاه به سر نوزادان می کنند و تا مدت ها از ترس اینکه نوزادشان سرما نخورد کلاه را از سر نوزادان خارج نمی کنند پس بهتر است به خریدن چندین کلاه مختلف اقدام کنید تا برای شستشو و نظافت مشکلی نداشته باشید.

پوشاندن کلاه در فصل سرد بسیار ضروری می باشد اما در فصول گرم سال نیاز نیست حتما به صورت مرتب در منزل از کلاه استفاده کنید. معمولا پوشاندن کلاه از بدو تولد تا چهل روزگی اختیاری می باشد، اما برای حفاظت سر نوزاد و دیگر اینکه نوزادان به دلیل اینکه از محیطی همچون شکم مادر که گرم و مرطوب بوده خارج شده اند  و تا مدت ها نمی توانند گرمای بدن خود را حفظ کنند پوشیدن کلاه بسیار مفید می باشد. بهتر است کلاه نوزادان را از رنگ های روشن و شاد انتخاب کنید تا در صورت دیدن هر گونه آلودگی آن را شستشو دهید. همانطور که در مقاله های قبلی نیز گفته شد کلاه نوزادان را نیز مانند سایر لباس های او قبل از استفاده شستشو دهید تا از بروز هر گونه آلودگی جلوگیری کرده باشید.

کلاه بافتنی نوزاد

انواع کلاه‌ کودکان

گفته شد کودکان در هر فصل از سال به کلاه مناسب نیاز دارند در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است کلاه تابستانی برای همه افراد  و بخصوص کودکان بسیار ضروری می باشد، زیرا کودکان تحمل آفتاب شدید را ندارند پس بسیار ضروری می باشد که حتما از کلاه های تابستانی و لبه دار استفاده کنند. کلاه های تابستانی انواع مختلفی شامل کلاه های حصیری ، کلاه لبه دار،  کلاه فانتزی و…. دارند که شما می توانید این کلاه ها را با لباسشان ست کنید و در فصل پاییز و زمستان که کم کم هوا رو به سردی می رود نیز استفاده از کلاه بافتنی علاوه بر گرم کردن سر جلوه بسیار زیبایی به کودکان می دهد این مجموعه شامل کلاه های بافتنی نقاب دارو شال وکلاه ست نیز می باشد.

کلا بچگانه تابستانیکلاه لبه دار کودک

 

 

امیدواریم این پست برای شما عزیزان مفید بوده باشد. فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت این امکان را دارد که شما عزیزان را در خرید انواع ست های نوزادی و کلاه مناسب هر فصل یاری دهد. شما می توانید به صورت آنلاین انواع پوشاک نوزادان خود را با کیفیت عالی و قیمت های بسیار مناسب انتخاب و سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *