در بخش قبلی این پست گفته شد که لباس زیر کودکان شامل شورت، زیر پوش رکابی و آستین دار است در ادامه پست قبلی اکنون به مناسب ترین زیر پوش رکابی و آستین دار کودکان می پردازیم. در دارا سارا مارکت با ما همراه باشید. با توجه به اینکه پوست کودکان بسیار حساستر از پوست بزرگسالان است پس باید در انتخاب و خرید لباس کودکان و بخصوص لباس زیر آنها دقت بیشتری انجام دهید ، توجه داشته باشید که لباس زیر خریداری شده:

۱: از الیاف طبیعی مانند نخ و پنبه باشد .

۲:کودک در آن احساس راحتی داشته باشد

۳: از رنگهای شاد و روشن باشد

۴: رنگهای شیمیایی نداشته باشد و در هنگام شستشو رنگ پس ندهد.

 

زیرپوش رکابی کودک و نوزاد

زیر پوش رکابی کودکان:

زیر پوش رکابی باعث تنظیم دمای بدن کودک می شود، ولی همیشه در نظر داشته باشید جنس مناسب و مرغوب برای کودکان تهیه کنید، زیر پوشی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند بهترین گزینه اند زیرا هوا به راحتی از آن عبور می کند و در برابر شستشو نیز مقاومند. جنس زیر پوش می تواند از انواع: پنبه، وال، نخی و پلاستیکی باشد.

پنبه ای: زیر پوش های رکابی که از جنس پنبه ای تهیه شده اند بافت بسیار ظریفی دارند و هوا به راحتی از اینگونه پارچه ها عبور می کند ، تنفس پذیر هستند ، بسیار سبک و کم وزن می باشند ، شستشوی راحتی دارند و خیلی سریع خشک می شوند و مهمتر از همه اینکه اجازه رشد باکتری و قارچ را در خود نمی دهند و از بیماری های پوستی جلو‌گیری می کنند. پارچه های پنبه ای لیز نیستند و شکل خود را به آسانی از دست نمی دهند. نوع دیگری پارچه پنبه ای موجود هست که به آن پنبه پلی استر گفته می شود، این جنس از پارچه کیفیت پایین تری دارد و کمی ارزانتر است ولی به راحتی شسته می شود و چروک هم نمی شود.

وال: تقریبا می توان گفت پارچه وال شبیه به پارچه پنبه ای است ولی کمی نازکتر است، بسیار خنک و مفید برای فصل تابستان است.

نخی: الیاف نخی نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب برای انواع لباس و بخصوص لباس زیر است، لباس های تهیه شده از الیاف نخی نیز مانند پنبه ای این برتری را دارند که فرصت رشد قارچ و باکتری را نمی دهند و از ایجاد ناراحتی های پوستی جلو‌گیری می کنند، بهترین دما برای شست و شوی هر گونه لباس نخی دمای آب ۳۰ درجه سانتی گراد است.

پلاستیکی: زیر پوش و یا لباسی که از جنس پلاستیک تهیه شده اند به دلیل اینکه هوا را از خود عبور نمی دهند سبب عرق سوز شدن پوست می شود و به همین دلیل در روزهای گرم تابستان اصلا نباید از این جنس لباس استفاده کرد. در خرید و انتخاب لباس زیر نوزادان  و کودکان قبل از اینکه به مدل و طرح آن دقت کنید بهتر است به جنس پارچه به کار رفته آن توجه داشته باشید ، از خرید لباس هایی که از جنس پلاستیک و پلی استر حساسیت زا هستند به شدت خود داری کنید، زیرا سلامتی پوست نوزادان بسیار ارزشمند است.

زیر پوش آستین دار: زیر پوش آستین دار کودکان شامل زیر پوش آستین کوتاه و آستین بلند است که معمولا در ست سیسمونی نوزادان موجود است، و همانطور که در پست قبلی لباس نوزادان گفته شد در لایه به لایه پوشاندن لباس نوزادان بعد از پوشاندن زیر پوش رکابی نوزادان می توان لایه بعدی را آستین دار به تن کنیم .با توجه به اینکه کودکان در حال رشد، دائم در حال تعریق و دفع کردن مواد زائد بدن هستند استفاده از زیر پوش های نخی با کیفیت مناسب، نقش مهمی در کاهش بیماری های پوستی آنها دارد.

 

زیرپوش کودک

 

زیر پوش های نخی چندین ویژگی مهم دارند:

۱: سبک بودن

۲ :لطافت پارچه

۳: ضد خارش و حساسیت

۴: سبک بودن

۵: مناسب برای دفع عفونت ها

۶: راحتی و ایجاد آرامش برای کودکان

 

علاوه بر زیر پوش های رکابی و آستین دار که برای نوزادان خریده می شود لباس  زیر دکمه ای دخترانه و پسرانه نیز گزینه دیگر و‌ مناسبی است. این دسته از لباس شامل زیر دکمه ای رکابی و آستین کوتاه و بلند است. لباس زیر دکمه ای به دلیل اینکه در قسمت وسط پای کودکان دکمه دار است ، برای تعویض پوشک کودکان بسیار مناسب است، وبه دلیل یک تکه بودن باعث گرم نگه داشتن کمر و‌ پهلوی کودک می باشد،  در فصل گرم سال به تنهایی قابل استفاده است و در فصل سرد نیز از زیر لباس های دیگر پوشیده می شود.

زیر دکمه ای رکابی: زیر دکمه ای نوزادان در مقایسه با سایر لباس ها ، تماس مستقیم با پوست آنها دارد ، از این رو باید به جنس آن که حتما از نخ پنبه باشد دقت بیشتری کرد.‌ در نظر داشته باشید که دکمه های به کار رفته این لباس از نوع تخت باشد که در هنگام استفاده به کودک آزار نرساند.

لباس های زیر دکمه دار سایز های متفاوتی دارند و از سایز صفر شروع می شود که مناسب نوزادان تا ۳ ماهگی است و تا سایز ۶ که مناسب کودکان ۴ ساله است موجود می باشند.

زیر دکمه ای آستین کوتاه و آستین بلند:

زیر دکمه ای آستین بلند و آستین کوتاه برای تمام فصل های سال مناسب است، این لباس به تنهایی نیز  قابل استفاده است، چون به دلیل یک تکه بودن نیازی به پوشیدن شورت و یا شلوار ندارد پس در فصل گرم و تابستان می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید و در فصل زمستان و هوای سرد نیز به عنوان پوشش بسیار مناسبی از زیر لباس کودک پوشیده میشود و پهلوی کودک را گرم نگه می دارد، همچنین به دلیل داشتن دکمه در قسمت میانی پا به راحتی می توانید پوشک کودک را تعویض کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم، شما می توانید انواع پوشاک مناسب نوزادان و کودکان خود را با قیمت هایی مناسب و به صورت آنلاین و اینترنتی از دارا سارا مارکت تهیه و خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *