انتخاب و خرید کیف کودک

انواع کیف مدرسه مناسب برای کودکان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که سنگینی بار کتابها و وسایل مدرسه کودکتان چه فشاری بر اندام آنها می آورد؟ در این مقاله از دارا سارا مارکت می پردازیم به این که یک کیف مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد که فرزندانمان اذیت نشوند. انتخاب کیف نیز جزئی از خرید پوشاک کودک محسوب می شود و باید به آن اهمیت ویژه ای داد.

با توجه به اینکه حمل کیف به همراه کتابها و همه وسایل مورد نیاز کودکان می تواند برای کودکان سخت باشد ، بهترین گزینه برای انتخاب کیف مدرسه کودکان کوله پشتی  است، زیرا کیف های کوله ای به دلیل داشتن دو بند در پشت فشار ناشی از سنگینی ‌وسایل را توزیع می کند و از به وجود  آمدن مشکلات بعدی آن در طول سال تحصیلی جلو گیری می کند ،انتخاب نا مناسب کیف  کودکان به دلیل اینکه در حال رشد هستند باعث ایجاد  تغییر در فرم ستون فقرات و کمر درد می کند.

 

نکات مهم در انتخاب کیف مدرسه کودکان:

۱ وزن کیف: اگر هنگام خرید کیف مدرسه کودکان به وزن آن توجه نکنید قطعا این موضوع می تواند موجب کمر درد و آسیب رساندن به ستون فقرات کودک شود، یک کیف خوب معمولا سبک است و وزن چندانی ندارد ، به این معنی که جنس کیف نباید سنگین و آویزان باشد ، حجیم بودن یک کوله با قرار دادن مقدار زیادی وسیله در آن هم باعث بد فرمی کوله و هم باعث فشار زیادی بر ستون مهره ها و در نتیجه کمر درد کودک می شود ، پس بهتر است در انتخاب و خرید کیف کودکان حتما به وزن آن توجه داشته باشید.

 

انواع کیف بچگانه

 

۲ سایز کیف: کیف مدرسه کودکان نباید طول خیلی بلندی داشته باشد، بخصوص اگر فرزند شما جثه کوچکی داشته باشد خریدن کیف خیلی بلند با تصور اینکه جای زیادی دارد اصلا مناسب نیست ، سایز کوله مدرسه باید به اندازه ای باشد که تمام وسایل کودک را در خود جای دهد  ولی فضای اضافی نداشته باشد چون همین فضای اضافی کودک را وادار به استفاده از وسایل غیر ضروری می کند، و همین امر باعث می شود وزن بیشتری به کمر کودک وارد شود. کوله پشتی کودکان نباید به صورت آویزان و در قسمت پایین کمر قرار بگیرد ، هر چقدر کوله استایل سخت و محکم تری داشته باشد و به کمر بچسبد بهتر است.

 

کیف پسرانه

۳ جنس کیف: کیف مدرسه کودکان بهتر است از مواد با دوام و در عین حال سبک تهیه شده باشد ،کیف هایی که از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون تهیه  شده اند و خاصیت ضد آب دارند تا در روزهای سرد و بارانی یا برفی لوازم کودک خیس نشوند گزینه های بسیار مناسبی هستند. کیف های چرمی نیز یکی دیگر از موارد خیلی خوب هستند زیرا ماندگاری بسیار بالایی دارند و بسیار سبک نیز هستند.

کوله هایی که از جنس جین و‌ کتان تهیه شده اند اصلا مناسب مدرسه نیستند چون پارچه این گونه کیف ها به تنهایی سنگین هستند و با اضافه شدن وسایل مدرسه سنگین تر می شوند و حمل کیف برای فرزندانتان سخت تر می شود ،علاوه بر این کیف های جین و کتان خاصیت ضد آب نیز ندارند ،مناسبترین کیف مدرسه بخصوص برای دوران ابتدایی کودکان کیف برزنتی با پارچه سبک است که هم بادوام وهم دارای خاصیت ضد آب می باشد.

۴ بند کیف:  کیف و کوله هایی که دارای یک بند هستند باعث می شود که فشار زیادی به یک شانه وارد شود و در طولانی مدت باعث نا متقارن شدن ستون مهره ها و ایجاد درد در گردن و شانه و کمر کودکان خواهند شد .‌ بهتر است کوله کودکان حتما دارای دو بند قابل تنظیم باشد تا امکان توزیع یکسان وزن را در هر دو طرف شانه کودک فراهم کند، عرض هر کدام از بندها ی کیف باید حداقل ۶ سانتی متر باشد تا به این ترتیب وزن کیف روی یک نقطه نباشد بهتر است بندهای کوله از جنس اسفنجی و نرم باشد، همچنین فاصله بین بندها باید استاندارد باشد تا به گردن کودک فشار وارد نکند.

 

انتخاب و خرید کیف کودک

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید کوله پشتی باید در نظر گرفت راحتی آن است، کوله پشتی خریداری شده بهتر است همراه با بالشتک کافی در قسمت شانه های کودک باشد که شانه های کودکتان در اثر سنگینی بار وسایل اذیت نشود.

کوله باید با فاصله ۵ سانتی متر بالاتر از کمر قرار بگیرد پس بهتر است هرگز بندهای پشت را خیلی شل یا سفت نکنید که بالاتر و یا پایین تر از کمر قرار بگیرد ، در هنگام خرید کوله بهتر است کوله ای را خریداری کنید که دارای ۲ بند شانه و یک بند کمری داشته باشند ، بندهای کمری کوله باعث می شود کوله در موقعیت مناسب قرار بگیرد و اجازه نمی دهد پایین تر از کمر قرار بگیرد.

۵ قابل شست و شو بودن کیف: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت کرد قابل شست و شو بودن کیف است، زیرا بسیاری از کودکان در طول روز کیف خود را بر روی زمین قرار می دهند و یا متاسفانه عده دیگری از کودکان کیف خود را بر روی زمین می کشند که این امر سبب کثیف شدن کیف می شود ، پس به این ترتیب حتما لازم است حداقل هفته ای یک بار کیف شسته شود پس بهتر است جنسی انتخاب کنید که قابل شست و شو در ماشین لباسشویی و یا با دست باشد.

۶ رنگ کیف : کیف مدرسه کودکان باید علاوه بر موارد ذکر شده جذاب نیز باشد و عشق و علاقه کودک را به درس و مدرسه بیشتر کند، معمولا دختران به رنگ صورتی علاقه زیادی دارند ، پس به انتخاب کیف رنگ مناسب آن را نیز در نظر داشته باشید.

کوله های چرخ دار: در مورد کودکانی که علاقه مند به بردن وسایل زیادی هستند و‌ تحمل سنگینی بار کوله را بر روی دوش خود ندارند مناسب ترین انتخاب کوله های چرخ دار است ، فقط باید دقت کنید که جنس چرخ های این کوله ها محکم باشند و زود شکسته نشوند.

علاوه بر موارد ذکر شده در انتخاب کیف کودکان کیف های مجلسی دخترانه نیز استقبال زیادی دارد: این گونه کیف ها سبب می شود که دختران از همان کودکی احساس استقلال پیدا کنند ، آنها دوست دارند وسایل مورد نیاز خود را هنگام بیرون رفتن از خانه ، مهمانی یا گردش همراه خود داشته باشند و این امر سبب تقویت استقلال و قدرت درونی کودکان می شود.

امیدواریم این پست از دارا سارا مارکت برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *