خرید لباس ورزشی

انجام حرکات ورزشی به شما کمک می کند شادتر و سالم تر زندگی کنید، اما بهتر است اصول و قوانین آن را بدانید تا از اثرات مثبت آن بخوبی استفاده کنید. یکی از مهمترین اصول برای ورزش کردن، داشتن یک لباس ورزشی مناسب است. ورزش کردن باعث افزایش تعریق بدن می شود، پس باید لباس ورزشی را انتخاب کنیم که از آسیب های پوستی که در این زمان در اثر تعریق ایجاد می شود جلو‌گیری کند. بهتر است لباس ورزشی سبک باشد تا در هنگام تمرین کردن در آن احساس راحتی داشته باشید، در واقع باید لباس ورزشی از جنسی باشد که از الیاف نرم و سبک تهیه شده و باعث شود که رطوبتی که در هنگام ورزش در بدنتان ایجاد شده را دور کند.

 

لباس ورزشی کودک

معمولا لباسهای ورزشی که از جنس  الیاف های طبیعی مانند نخ و پنبه هستند بسیار سبک و راحتن و رطوبت بدن را به راحتی دفع می کنند ولی لباس های ورزشی که از جنس الیاف های مصنوعی مانند نایلون هستند با وجودی که بسیار سبک و راحتن اما به دلیل اینکه قدرت دفع کردن رطوبت بدن را ندارند باعث مشکلات پوستی می شوند در چنین مواردی بهتر است دقت کنیم که حداقل آستر این لباس ها از جنس نخی یا پنبه ای باشند تا از آسیب های پوستی جلوگیری شود. لباس های ورزشی که از جنس الیاف طبیعی هستند به پوست شما هیچگونه آسیبی نمی رسانند، اگر شما جزو افرادی هستید که در حین ورزش زیاد عرق میکنید بهتر است حتما از لباسهای ورزشی نخی استفاده کنید زیرا لباس هایی که با الیاف مصنوعی تهیه شده اند باعث می شود بیشتر عرق کنید و لباستان بوی عرق بگیرد.

 

لباس ورزشی بسکتبال

باید دقت کرد که برای هر ورزشی لباس مناسب آن را تهیه کرد، در حقیقت بهتر است بنا به نوع ورزش و محیطی که در آن حرکات ورزشی انجام می دهید لباس بپوشید مثلا اگر در محیط باز و هوای سرد ورزش می کنید تمرین کردن با لباس کم ممکن است سبب سرما خوردن شما شود. افرادی که ورزشهایی مانند ایروبیک و پیلاتس انجام می دهند می توانند لباس هایی که از نوع کشی است استفاده کنند زیرا این گونه لباس ها به دلیل انعطاف خوبی که دارند بسیار مناسب برای حرکات کششی هستند. افرادی که به  ورزشهای بدنسازی علاقه مند هستند بهتر است از شلوارهای کوتاه و آزاد استفاده کنند تا در حین انجام حرکات ورزشی راحت باشند.

 

لباس ورزشی

 

 

پیراهن ورزشی

یکی دیگر از انواع لباس ورزشی پیراهن است. پیراهن ورزشی باید سایز مناسب ورزشکار باشد، پیراهن گشاد باعث می شود که جلوی دست و پای ورزشکار گرفته شود و پیراهن تنگ‌ به دلیل فشاری که به بدن وارد می کند مانع از انجام صحیح حرکات ورزشی می شود. سعی کنید همیشه لباس های ورزشی را به مدت طولانی در ساک نگهداری نکنید و هر چه زودتر آنها را از ساک خارج کنید و بشویید چون نگهداری لباس های ورزشی کثیف و عرق کرده باعث می شود باکتری ها و قارچ ها در لباس تجمع کرده و زمینه ایجاد مشکلات پوستی را برایتان فراهم کنند.

 

 

 

انواع لباس ورزشی دخترانه

همه می دانیم که برای ورزش کردن حتما باید استایل ورزشی مناسب داشته باشیم و بنابر نوع ورزشی که انجام می دهیم لباس مناسب آن را پوشید. گفتیم که پوشیدن لباس های ورزشی که از الیاف طبیعی تهیه شده اند عملکرد بهتری را برای ورزشکاران به همراه دارند، همچنین انتخاب نوع لباس به ورزشی که قصد دارید انجام دهید بستگی دارد. برای دختر خانم هایی که علاقه مند به ورزش هایی نظیر ایرو بیک هستند پوشیدن تاپ شلوارک بسیار مناسب تر از پوشیدن کاپشن شلوار است هم به دلیل دست وپا گیر نبودن و دیگر به دلیل اینکه بدن سریعتر خنک می شود ومانع از افزایش دمای بدن میشود. در انتخاب لباس های ورزشی سعی کنید رنگ‌ها را نیز در نظر داشته باشید ، پوشیدن لباس های ورزشی خوش رنگ تاثیر روانی بسیار خوبی برایتان به وجود می آورد.

 

لباس ورزشی دخترانه

 

 

لباس ورزشی پسرانه

لباس ورزشی پسرانه نیز انواع مختلفی دارد و بنا بر ورزشی که انجام می دهند شامل پیراهن، شلوار ورزشی، جوراب ورزشی، تاپ ورزشی ، شورت ورزشی و… می باشد پیراهن ورزشی پسرانه باید از جنسی تهیه شده باشد که رطوبت ایجاد شده در اثر تعرق بدن را به خوبی جذب کند و سریعا آن را خشک کند ‌و باید سایز مناسب بدن ورزشکار باشد نه خیلی گشاد باشد که مانع از انجام حرکات ورزشی شود و نه خیلی تنگ که آزاردهنده باشد.

 

شلوار ورزشی

شلوار ورزشی بنا به نوع حرکات ورزشکار متفاوت است اکر حرکات ورزشی خیلی شدید باشد بهتر است از شلوارهای کشی و‌تنگ‌ استفاده شود و برای ورزش هایی که بیشتر حالت ساکن دارن از شلوارهای گشاد و راحت استفاده شود.

جوراب ورزشی

بهتر است از جوراب هایی استفاده شود که الیاف تشکیل دهنده آنها مقاومت بالایی دارند و در اثر شست وشو خراب نمی شوند و از تعریق بیش از حد جلوگیری می کنند، اما جوراب هایی که از الیاف پشمی تهیه شده اند باعث تعریق بیش از حد و بد بو شدن پای ورزشکار و ایجاد تاول  می شوند و اصلا منا سب نیستند.

 

تاپ ورزشی

تاپ ورزشی به دلیل سبک تر و راحت تر بودن یکی از لباس های ایده ال برای همه ورزشکاران پسر و دختر می باشد.

 

شورت ورزشی

شورت ورزشی باید از جنسی باشد که رطوبت ایجاد شده از عرق بدن را از خود خارج کرده واز جنس سبک تهیه شده باشد. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت شما میتوانید علاوه بر انواع پوشاک کودکان خود ، انواع لباس های ورزشی مناسب را نیز به صورت آنلاین با قیمتی مناسب وبا الیاف کاملا طبیعی خرید کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *