شورت نوزاد

همه نوزادان و کودکان علاوه بر تغذیه مناسب برای رشد، نیاز به لباس مناسب برای سلامت پوست خود دارند،  لطافت و نرمی پارچه به کار رفته در لباس زیر کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد، با توجه به این که لباس زیر ارتباط نزدیکی با پوست بدن کودک دارد، باید جنس و نوع آن را به خوبی تشخیص داد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت می خواهیم انواع لباس زیر نوزادان و کودکان را بررسی کنیم.

 

در انتخاب لباس زیر باید چندین اصل مهم را در نظر گرفت:

– جنس لباس زیر:

در ابتدا باید دقت کرد که لباس زیر کودک از چه موادی تهیه شده است، لباس هایی که از جنس پنبه تهیه شده اند بهترین گزینه هستند.این گونه لباس ها که از جنس پنبه ارگانیک تهیه شده اند فاقد هر گونه مواد شیمیایی و مضر هستند. در واقع لباسی که برای کودکتان هزینه و تهیه می کنید باید جنس مناسبی داشته باشد و همچنین در برابر شست و شو و سختی های لباسشویی مقاوم باشد و با هر بار شسته شدن شکل و رنگ آن نیز حفظ شود.

 

– سایز لباس زیر:

راحتی کودک را نیز باید در نظر گرفت ، معمولا لباس و پوشاک کودک زیر باید بدون درز و دوخت باشد ، بخصوص در هنگام خرید زیر پوش برای نوزادان دقت داشته باشید، چون درزهای لباس باعث تحریک و آزار پوست کودکان می شود، لباس زیر نباید خیلی جذب و‌ چسبان یا اینکه گشاد باشد ، بهتر است لباسی تهیه کنید که کاملا متناسب با وزن و اندام کودک باشد.

لباس زیر بچگانه

شورت مناسب برای نوزادان و‌ کودکان:

نوزادان نیز مانند همه به شورت نیاز دارند، ممکن است بعضی از والدین با تصور اینکه فرزندشان را پوشک کرده اند از خریدن شورت چشم پوشی کنند ، اما پوشاندن شورت به نوزادان باعث ثابت نگه داشتن پوشک می شود و از پس دادن ادرار یا مدفوع جلوگیری می کند ، نوزادانی که از پوشک استفاده می کنند به راحتی می توانند از هر گونه شورتی استفاده کنند ، زیرا پارچه شورت با پوستشان تماس مستقیم ندارد ، ولی دقت کنید شورتی که خریداری کرده اید از رنگ های شیمیایی که باعث ایجاد حساسیت در قسمت کشاله ران و یا کمر نوزاد که با پارچه شورت تماس پیدا میکند نباشد.

سایز: سایز شورتی که خریداری می کنید در نظر داشته باشید، برای کودکان بالای ۱۸ ماه که پوشک نمی پوشند بهتر است شورتی تهیه کنید که اندازه بدنشان باشد اما کودکانی که هنوز پوشک می پوشند بهتر است شورت آنها را یک سایز بزرگتر بخرید ، چون حجم پوشک باعث بزرگتر شدن اندازه دور کمر آنها می شود.

کش پهن: شورت هایی که کش پهن و نرم دارند گزینه های مناسبتری نسبت به شورت هایی هستند که کش نازک و سفت دارند، کودک در این چنین شورتی بسیار راحت است و کش شورت سبب دل درد نمیشود.

رنگ شورت: معمولا شورت های رنگی و طرح دار محبوبیت زیادی دارند ، و خانواده ها بیشتر تمایل دارند این گونه شورت ها راخریداری کنند، برای نوزادان و کودکانی که پوشک می پوشند و شورت هیچگونه تماسی با پوست آنها ندارد می توان از هر رنگ شورتی استفاده کرد، اما کودکانی که پوشک نمی پوشند و شورت تماس مستقیم با پوست آنها دارد، در صورت مشاهده هر گونه دانه های قرمز و یا خارش پوستی که نشان از حساسیت است ، دقت بیشتری به خرج دهید. برای چنین پوست های حساسی فقط از شورت های رنگ روشن مانند سفید و یا کرم استفاده شود.

شستو شو: لباس های زیری که رنگ آنها روشن است در صورت شست و شوی نا صحیح سبب چرک مرده شدن می شوند ، و بهتر است با پودر صابون و‌دست شسته شوند و چندین بار آبکشی شوند، تا مواد شوینده از لباس خارج شود و ایجاد حساسیت پوستی نکند، برای خشک کردن لباس های زیر بهتر است بر روی بند مخصوص لباس زیر کودکان آویخته شود تا از ایجاد هر گونه باکتری و قارچ محفوظ باشد.

لباس زیر نوزاد

 

شورت آموزشی برای کودکان بالای ۱۸ ماه

معمولا کودکان در سن ۲ سالگی یا کمتر از پوشک شدن راحت می شوند، در این سن والدین کم کم به کودک خود می آموزند که زمان دستشویی رفتن خود را اطلاع دهند، اما به طور کلی نباید از هر کودک انتظار داشت و با کودکان دیگر او را مقایسه کرد، این تفاوت ها به عواملی مانند جسم کودک ، روحیه و یا حتی محیط بستگی دارد، ولی هرگز نباید کودک را سرزنش یا تنبیه کرد، زیرا همین سرزنش ها باعث می شود که کودک تا ۸ یا ۹ سالگی دچار ترس و شب ادراری شود.

اما شورت آموزشی چیست؟  شورت آموزشی  انتخاب مناسبی برای آموزش دستشویی رفتن کودکان است و کودک  در مدت زمان کوتاهی یاد می گیرد زمان دستشویی رفتنش را اطلاع دهد و دیگر پوشک نشود.

جنس شورت اموزشی: این شورت ها کاملا شبیه پوشک هستند ، از ۳ لایه کتان و پارچه نرم تهیه شده اند ، کاملا ضد حساسیت هستند ، در ظاهر شبیه شورت معمولی و پلاستیکی هستند ،کودک احساس می کند که پوشک ندارد و در مواردی که به طور ناخواسته ادرار یا مدفوع کند بیرون ریخته نمی شود ولی باید سریع تعویض و شسته شود، به راحتی قابل شست و شو می باشد واز نظر هزینه بسیار مناسب است.

 

شورت آموزشی کودک

نوع دیگری از شورت های آموزشی هم هستند که کامل از جنس پلاستیک و مرغوب می باشند ، اما به دلیل اینکه کلا از جنس پلاستیک هستند باید حتما روی شورت معمولی کودکان که از جنس پنبه یا نخ است پوشیده شود. در فصل تابستان که هوا گرم است و امکان تعریق کودکان بیشتر است از پوشاندن شورت پلاستیکی به کودکان خودداری کنید و شورت نخی به کودکان بپوشانید چون تعریق می تواند باعث عرق سوز شدن کمر و یا کشاله ران کودکان شود. از اینکه تا پایان این پست با ما همراه بودید از شما کمال تشکر و قدر دانی را داریم برای ادامه این مطلب در پست بعدی در فروشگاه اینترنتی دارا سارا مارکت با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *